درختچه توری (نهالستان جلیلی)

توسط
در نهالستان

درختچه توری از گیاهان زینتی محسوب می شود. در این مقاله سعی میکنیم که شما را با نحوه ی چگونگی پرورش و تکثیر این گیاه آشنا کنیم و شرایط نگهداری از گیاه برای رشد بهتر را نیز در این مقاله بیان کردیم.

معرفی درختچه توری:

نهالستان

درختچه توری از دسته گیاهان زینتی دوست داشتنی در جهان محسوب میشود. جنس این درختچه lagerstroemia می باشد که در خانواده lythraceae (حنا) و بومی آسیا مثل کشورهای چین، کره و ژاپن قرار دارد.

این درختچه در نواحی گرم و خشک بهتر رشد می کند و اصلا با شرایط ساحلی و مرطوب سازگار نیست. پس بهترین نواحی برای تکثیر این درختچه،نواحی گرم و خشک است.

این درختچه اصلا سرمای شدید و یخبندان را دوست ندارد و آن را نمیتواند تحمل کند. از معایب این درختچه این است که جابجایی بسیار سختی دارد و نمی توان به راحتی این گیاه زینتی را جابجا کرد.

درختچه های توری از دسته گیاهان زینتی و بسیار خاص در طبیعت می باشند که با وجود برگ هایی بیضوی شکل که روی شاخه های آن قرار دارند، زیبایی آن را چند برابر میکند.

درختچه توری گونه های متفاوت دارد که یا همیشه سبز هستند و یا همیشه خزان پذیر می باشند. که گونه ی indica  از نوع خزان پذیر است که گلهایی به رنگ صورتی، سفید، کرمی، قرمز و ارغوانی دارند.

آرایش قرار گرفتن این گلهای زیبا به صورت خوشه ای است که بر روی شاخه ها قرار دارند که این امر باعث زیبایی دو چندان این گیاه می شود.

این درختچه ویژگی بسیار مهمی دارد که باعث میشود علاقه مندان به این گیاه شور و اشتیاق بیشتری برای کاشت این گیاه در فضای سبز داشته باشند که این ویژگی ماندگاری گل ها به مدت طولانی است بطوری که گل ها در فصل تابستان ظاهر شده و دو الی چهار ماه گلها شکوفا میشوند.

درختچه های توری وجه شباهتی نیز با درخت چنار دارند که شباهت آن این است که پوست هردو در مدت یکسال می ریزد که رنگ پوست صاف آن به رنگ خاکستری است.

برگ های آن به رنگ سبز تیره و کوچک و صاف میباشند که در فصل پاییز به رنگ نارنجی در می آیند. میوه ی این درختچه کپسول و بذر آن به رنگ قهوه ای مایل به مشکی میباشد.

برای خرید نهال در کرج با نهالستان جلیلی در تماس باشید.

این پست توصیه می شود

نظرات