درخت افرای ژاپنی

توسط
در نهالستان

معرفی درخت افرا ژاپنی

نهالستان جلیلی

درخت افرا ژاپنی اصالتا متعلق به آسیای شرقی میباشد. اگر آثار هنری باستانی شرق آسیا را دیده باشید، قطعا بارها تصویر این درخت زیبا به چشمتان خورده. بی علت نیست که مردم عاشق این درخت میباشند و از آن الهام می‌گیرند، چون برگ‌های سرخ آتشین آن واقعا دیدنی و آرامش بخش میباشد. افرای ژاپنی همیشه نماد الهام بخشی در ژاپن میباشد. به همین علت در این کشور، آن را بیشتر در مکان‌های مقدس یا در اطراف مکان‌های خاکسپاری پیدا میکنید.
افرای ژاپنی در آیین سلتیک هم نماد مهمی میباشد. در آیین سلتیک افرای ژاپنی به الهه باروری (دانا) نسبت داده شده و نمادی از صبر و پایداری محسوب می‌شود. همین پیشینه زیبا و غنی این گیاه باعث شده تا به یکی از اعضای جدانشدنی طبیعت تبدیل بشود.
اگر دوست دارید بدانید هر گیاه چه معنایی دارد مطلب نماد و معانی گیاهان مختلف را از دست ندهید.

خبر خوب این میباشد که این گیاه علی‌رغم داشتن ظاهر بسیار زیبا و پیچیده، نگهداری آسانی دارد. بنابراین اگر قصد خرید این درخت زیبا را دارید، حتما در اولین فرصت این کار را انجام بدهید چون که در ادامه متوجه خواهید شد که به‌راحتی می‌توانید از پس آن برآیید!

نور

افرای ژاپنی را در محیطی با نور فیلتر شده و دارای کمی سایه قرار دهید. بعنوان یک درختچه، تحمل نور کم و حتی حضور در سایه کامل نیز برای افرا کار دشواری نیست. اما بدلیل ویژگی‌های خاص هر گونه از آن ، بهتر میباشد قبل از خرید در مورد ویژگی‌های آن با فروشنده صحبت کنید.
نور خورشید به هنگام بعدازظهر، برای اکثر گونه‌های افرا قابل تحمل نبوده و اگر برگ‌ها قهوه‌ای شدند و یا تغییر فرم دادند، یعنی نور زیاد خورشید باعث سوختن آنها شده. بنابراین باید کمی سایه درخت را بیشتر بکنید. البته این مورد نگرانی ندارد چون به مرور زمان مشکل برگ‌ها حل خواهد شد.

این پست توصیه می شود

نظرات