نهال سیب سبز

توسط
در نهالستان

معرفی نهال سیب گرانی اسمیت (سیب سبز) :

نهالستان : آشنایی با ویژگی های نهال سیب گرانی اسمیت ( نهال سیب سبز ) که به سیب سبز نیز معروف است و طعم ترش خاصی نیز دارد به شما در خرید محصولی متناسب با شرایط اقلیمی منطقه کمک می کند.

درخت سیب اسمیت میوه شیرین و گوشتی میباشد که در سراسر دنیا کشت می شود. سیب دارای گونه های مختلفی است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند از گونه های مختلف سیب برای مصرف خوراکی،آشپزی و تهیه کمپوت و دیگر کاربرد ها نیز استفاده میشود.

یکی از گونه های سیب،نهال سیب اسمیت میباشد که به سیب سبز نیز شهرت دارد. این نوع نهال رشد سریع و خوبی دارد و درخت آن معمولا ساقه های کوتاهی دارد و از گونه های دیررس می باشد. درخت سیب گرانی اسمیت خودبارور نبوده و برای بارور شدن نیاز به دیگر انواع گرده زا دارد. قد درخت سیب گرانی اسمیت کوتاه بوده و شاخه هایی بدون تیغ دارد. برگ های آن ساده،کوتاه و تخم مرغی شکل می باشد و میوه نسبتا درشتی دارد.

این نوع سیب رنگ سبز (نهال سیب سبز) براقی دارد و گوشت آن بسیار آبدار میباشد. طعم ترش آن باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد،سیب گرانی اسمیت قدرت ماندگاری بالایی دارد و می توان به مدت طولانی بدون از دست دادن خواص،آن را در انبار نگهداری نمود. سیب گرانی اسمیت بازار فروش خوبی دارد. عمر مفید این نوع درخت 30 سال می باشد.

نهالستان جلیلی بهترین نهالستان در کرج

ارزش غذایی میوه ی نهال سیب سبز:

در هر 100 گرم میوه ی نهال سیب گرانی اسمیت 52 کالری وجود دارد به همین علت از میوه های کم کالری به حساب می آید اما فیبر موجود در این نوع سیب فراوان میباشد که در کاهش وزن کمک می کند. فیبر موجود در این نوع سیب در هضم غذا نیز کمک می کند.

طبق تحقیقاتی که صورت گرفته مصرف سیب گرانی اسمیت به دلیل طعم ترشی که دارد در تنظیم فشار خون موثر میباشد. همچنین سیب ترش در حفظ تعادل قند خون نیز تاثیر مثبتی دارد به همین منظور مصرف آن در افراد مبتلا به دیابت مناسب میباشد.

زمان مناسب کاشت و برداشت نهال سیب سبز:

از ویژگی های مثبت سیب سبز این میباشد که می توان آن را مانند دیگر مرکبات زمانی طولانی در انبار نگهداری نمود بدون اینکه از خواص آن کاسته شود. آب و هوای گرم برای رشد نهال سیب گرانی اسمیت مناسب نمیباشد. سیب یکی از خوشمزه ترین میوه ها می باشد که ارزش غذایی فراوانی دارد به همین علت باغداران زیادی تصمیم به کاشت و پرورش درخت سیب دارند. برای افرادی که قصد کاشت نهال سیب سبز دارند توصیه می شود به شرایط اقلیمی منطقه در هنگام خرید نهال سیب سبز توجه ویژه داشته باشند.

کاشت نهال سیب گرانی اسمیت :

نهال سیب گرانی اسمیت توانایی رشد در هر نوع خاکی را دارد اما برای بازدهی بهتر می توان آن را در خاک هایی با بافت لومی و سبک کاشت،خاک هایی غنی از مواد آلی برای رشد آن مناسب است. نهال سیب اسمیت در مناطق معتدل و سرد امکان رشد دارد. این نوع نهال تا  45- سرما را نیز تحمل می کند.

جالب است بدانید تامین نشدن نیاز سرمایی برای نهال سیب سبز در کاهش بازدهی آن نقش موثری خواهد داشت. به همین دلیل است که مناطقی که زمستان های گرمی دارد نهال رشد نمی کند. این نوع میوه نزدیک به رسیدن نیاز به شب هایی خنک دارد این خنکی در طعم و مزه سیب تاثیر خواهد گذاشت. در واقع کیفیت میوه بستگی به شرایط آب و هوایی دارد.

میزان آبدهی برای این نوع نهال به کیفیت خاک منطقه کاشت بستگی دارد اما در کل سیب سبز چون ریشه های سطحی در خاک درد نسبت به کم آبی حساسیت دارد.

رعایت فاصله مناسب بین دو درخت در زمان کاشت الزامی می باشد. پس از کاشت نهال باید بلافاصله نهال را آبیاری نمود تا ریشه به خوبی به خاک بچسبد. درخت سیب نیاز به هرس کردن دارد البته هرس درختان سیب بستگی به نوع آنها دارد.

برداشت سیب گرانی اسمیت:

نهال سیب سبز در دسته محصولات صادراتی می باشد که بازار فروش خوبی هم دارد. زمان برداشت این نوع سیب با توجه به تغییر شکلی که در  ظاهر سیب به وجود می آید انتخاب میشود.

اما اواسط مهر زمان مناسب برداشت سیب گرانی اسمیت می باشد زیرا در دسته محصولات دیررس قرار دارد. این نوع سیب سبز نسبت به دیگر انواع محبوبیت بیشتری دارد زیرا طعم خاص و بی نظیری دارد.

خرید نهال در کرج

این پست توصیه می شود

نظرات