کاشت نهال اقاقیا

توسط
در نهالستان

آموزش کاشت و نگهداری درخت زیبای اقاقیا در حیاط خانه

کاشت نهال اقاقیا

گل و گیاهان آپارتمانی بسیار روحیه بخش و زیبا میباشند با کوچک ترشدن خانه ها و حذف خانه های ویلایی و آپارتمان نشینی بسیاری از مردم به گل های آپارتمانی روی آورده اند. نازوب در این بخش به کاشت درخت زیبای اقاقیا در حیاط خانه یا اگر فضای سالن بزرگی دارید می توانید با کاشت یک درخت اقاقیا در گلدانی بزرگ و شیک زیبایی دو چندانی به دکوراسیون خانه ببخشید. با ما و آموزش لذت بخش کاشت درخت اقاقیا همراه باشید. کاشت نهال اقاقیا بصورت گیاه زینتی و بونسای امروزه بسیار رایج شده. اقاقیا رشد سریعی دارد و به شرایط محیطی مختلف مقاوم میباشد. برای نگهداری و کاشت درخت اقاقیا به خاک لومی حاصلخیز، مکان آفتابی و آبیاری متوسط نیاز میباشد.

نهالستان جلیلی بهترین نهالستان در کرج

معرفی درخت اقاقیا:

اقاقیا درختچه‌ای خزان کننده با گل‌های خوشه‌ای بسیار معطر، سفید، قرمز و ارغوانى رنگ میباشد. این نهال اغلب در فضای سبز شهری، پارک‌ها و باغچه‌های بزرگ برای زیباسازی محیط کاشته می‌شود و به دلیل مقاوم بودن گیاه در محیط منزل نیز به راحتی می‌توان آن را در گلدان‌های بزرگ کاشت و نگهداری کرد.

ارتفاع درخت اقاقیا در طبیعت تا ۲۰ متر هم می‌رسد. برگ‌های این گیاه به صورت مرکب بوده و ۶ تا ۲۰ برگچه ی گرد و کوچک دارد که به رنگ سبز نزدیک به آبی و به شکل خوشه از ساقه‌ها آویزانند. میوه ی این گیاه به شکل نیام لوبیا و دارای پوستی صاف و قهوه‌ای رنگ میباشد که چندین دانه در آن قرار دارد.

فصل گلدهی این گیاه از اوایل بهار تا اواسط تابستان است و زمانی که درخت شش ساله شد، در فصل پاییز تا بهار آینده، گیاه تولید دانه می‌کند که می‌توان به راحتی آن‌ها را کاشت. بهترین بذر توسط درخت اقاقیا زمانی تولید می‌شود که درخت ۱۵ تا ۲۰ ساله است.

برای خرید نهال اقاقیا با نهالستان جلیلی درتماس باشید.

این پست توصیه می شود

نظرات