انواع نهال هلو

هلو یکی از محبوب‌ترین میوه‌های تابستانی است و در باغ‌ها و باغچه‌های خانگی نیز به صورت گسترده کاشته می‌شود. در زیر انواع نهال هلو را برای شما معرفی می‌کنیم:

۱. هلوی شیرین (Prunus persica var. dulcis): این نوع هلو دارای میوه‌ای شیرین و خوش طعم با پوستی آبی روشن است و عموماً به صورت تازه و برای تهیه مربا، آبمیوه و کمپوت استفاده می‌شود.

۲. هلوی ابریشمی (Prunus persica var. nucipersica): این نوع هلو دارای پوستی نرم و رنگی متفاوت است و به دلیل خاصیتش در تهیه غذاهای چینی و آسیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۳. هلوی ژاپنی (Prunus persica var. japonica): این نوع هلو دارای پوستی قرمز و زرد است و به دلیل طعم تندش معمولاً برای تهیه سس و چاشنی در غذاهای ژاپنی استفاده می‌شود.

۴. هلوی نارس (Prunus persica var. immaturus): این نوع هلو دارای پوستی سبز روشن است و معمولاً در باغ‌ها به دلیل زیبایی و طراوت آن برداشت می‌شود.

۵. هلوی شبه‌زرد (Prunus persica var. platycarpa): این نوع هلو دارای پوستی شبه‌زرد است و در برخی مناطق با نام هلوی تاجی و هلوی چالی تشخیص داده می‌شود.

۶. هلوی زرد (Prunus persica var. lutea): این نوع هلو دارای پوستی زرد روشن است و معمولاً در باغ‌های قدیمی کاشته می‌شود.

۷. هلوی قرمز (Prunus persica var. atropurpurea): این نوع هلو دارای پوستی قرمز و رنگی تیره است

کاشت نهال هلو بسیار آسان است و می‌توانید این کار را در باغچه خود یا حتی در گلدان انجام دهید. در
زیر مراحل کاشت نهال هلو را برای شما توضیح می‌دهیم:

۱. انتخاب محل کاشت: باید یک محل با خاک مناسب و خوراکی برای نهال هلو انتخاب کنید. خاک باید خوب زهکشی شده و پوشیده از مواد آلی باشد.

۲. زمان کاشت: بهترین زمان برای کاشت نهال هلو در بهار (اوایل مارس) یا پاییز (بین اوایل اکتبر تا اوایل دسامبر) است.

۳. آماده کردن خاک: برای آماده کردن خاک باید یک حفره به اندازه ۶۰x۶۰x۶۰ سانتی‌متر در زمین کنید. سپس خاکی که از حفره بیرون آوردید را با کود حیوانی و یا کود آلی ترکیب کنید.

۴. کاشت نهال: قبل از کاشت نهال هلو، ریشه‌های آن را به مدت ۶ تا ۸ ساعت در آب قرار دهید. سپس نهال را در وسط حفره قرار داده و خاک را باز پوشانی کنید. بعد از این کار خاک را فشار دهید تا نهال به خوبی در خاک فیکس شود.

۵. آبیاری: پس از کاشت نهال هلو، به آن آب بدهید تا خاک به خوبی مرطوب شود. پس از این کار باید هر ۷ تا ۱۰ روز یک بار آبیاری کنید.

۶. مراقبت: باید به نهال هلو مراقبت کافی کرد. از جمله مراقبت‌ها می‌توان به کنترل آفات و بیماری‌ها، تثبیت نهال با استفاده از اسکلت‌بندی و اصلاح خاک با استفاده از کود و مواد آلی اشاره کرد

جهت مشاوره و خرید نهال در کرج با ما در تماس باشید

این پست توصیه می شود

نظرات