نهال انار

توسط
در نهالستان

خاک درخت انار:

بهترین خاک برای پرورش نهال انار خاک قلیایی با زهکشی خوب و پر از مواد غذایی ارگانیک است که pH آن برابر با 7.5 باشد. از آنجایی که بیشتر بسترهای کشت pH خنثی دارند، میتوانید برای اصلاح اسیدیته خاک، مقدار کمی پودر آهک یا سنگ آهک به خاک اضافه کنید و با آن ترکیب بکنید. یکی از فاکتورهایی که برای خاک آن باید در نظر گرفته بشود، زهکشی خوب است. اگر آب به مدت زیاد در خاک بماند و خاک خیس باشد، گیاه آسیب می بیند پس مطمئن شوید که گلدانی که برای کاشت انار انتخاب کرده اید سوراخ های زهکش باز و به اندازه کافی دارد. اگر زهکش ها کافی نبود، خودتان تعدادی سوراخ به کف گلدان اضافه کنید.

کود دهی درخت انار:

نهال انار نیز مانند اکثر درختان ،به کود دهی منظم احتیاج دارد. بعد از اینکه انار را در گلدان کاشتید از کودهای ارگانیکی استفاده بکنید که مواد غذایی را به تدریج در خاک آزاد می کنند و در اختیار گیاه میگذارند. در طول فصل رشد با کودهای مایع رقیق ارگانیک چند هفته یک بار گیاه را تغذیه کنید.

هرس درخت انار:

در سال های ابتدایی کاشت نهال انار ، به دلیل اینکه گیاه مقدار زیادی شاخ و برگ تولید می کند ، هرس آن بسیار مهم میباشد . در بهار شاخه های مرده را از گیاه جدا کنید. گیاه در سال های بعدی نیاز به هرس شدید ندارد و فقط باید شاخسار مرده را از آن جدا کرد. قبل از هرس شکل نهایی درخت را در ذهن مجسم بکنید و آنگونه که می خوانید تعدادی از شاخ و برگ گیاه را که می خواهید ، بگذارید روی گیاه باقی بمانند و بقیه را هرس کنید. گاهی درخت شروع به تولید زیر شاخه (شاخه هایی که از بن درخت می رویند و انرژی آن را می گیرند) می کندکه باید این زیر شاخه ها هم هرس بشوند.

چیدن میوه های درخت انار:

در سال پنجم درخت انار شروع به میوه دادن می کند. میوه ها را زمانی بچینید که خوب رسیده باشند و قرمز بشوند ولی اگر پوست میوه ترک خورد، به این معنی میباشد که زیاد صبرکرده اید.

این پست توصیه می شود

نظرات