نگهداری از نهال چنار

توسط
در نهالستان

برای خرید نهال چنار با نهالستان جلیلی در تماس باشید

خواص نهال چنار:

نهالستان جلیلی

  • برای درمان ورم ملتحمه ی چشم مناسب است. چشم برگ های تازه درخت چنار را پس از چیدن له بکنید و بصورت ضماد بر روی ورم چشم بگذارید تا بهبود پیدا بکند.
  • برای رفع ورم، گل و میوه ی این درخت را در آب خیس بکنید و بصورت ضماد بر روی ورم بگذارید.
  • برای درمان اسهال، پوست درخت چنار را با آب سرکه بجوشانید و یک قاشق غذاخوری از آن را میل کنید تا اسهال شما درمان بشود.
  • بر درمان پوسته پوسته شدن بدن، پوست سوخته شده درخت چنار را با مقداری روغن بادام زمینی مخلوط بکنید و بعد به صورت ضماد بر روی سطح مورد نظر بگذارید.
  • اگر خیلی لاغر هستید می‌توانید از عرق چنار هم استفاده کنید.
  • برای تسکین و بهبود دندان درد، برگ های تازه این درخت را پس از چیدن با سرکه پخته و مزه مزه بکنید.
نهالستان

نهالستان

چنار چه مدت زندگی می کند؟

درخت چنار می تواند تا 35 متر نیز رشد کند و چند صد سال زندگی کند. پوست آن به رنگ سبز زیتونی تا خاکستری میباشد و دارای صفحات بزرگ پوسته پوسته ای است که پوست آن جدا می شود تا پوست کرمی در زیر آن ظاهر شود.

آیا چنارها سریع رشد می کنند؟

نهال چنار در همه مناطق به جز سردترین مناطق مقاوم میباشد، در جوانی خیلی سریع رشد می کند. آن ها درختان عالی برای باغ های بزرگ خانگی، پارک ها و خیابانه ای وسیع هستند. تکثیر از طریق بذر، قلمه یا لایه ها انجام میشود.

برگ درخت چنار چه شکلی است؟

برگ های درخت چنار سه تا پنج لوب و پهنای آنها تا 25 سانتی متر میباشد. آن ها در پاییز سبز و زرد عمیق هستند. پایه برگ اغلب صاف است. حاشیه برگ صاف است.

چگونه از درخت چنار مراقبت می کنید؟

نهال چنار لندن به راحتی پیوند می شود، اگرچه باید مراقبت بشود که درختان خیلی عمیق کاشته نشوند. درخت چنار خاک های عمیق، غنی و مرطوب را که به خوبی تخلیه می شوند ترجیح می دهد. با این حال، این گونه قادر به مقاومت در برابر بیشتر شرایط خاک، از جمله pH بالا و تراکم میباشد.

این پست توصیه می شود

نظرات