باغچه زیبا برای بهار

توسط
در نهالستان

نکاتی برای آماده کردن باغچه ای زیبا برای بهار:

ایجاد نهالستان

حسرت داشتن باغچه ای زیبا و نشستن کنارش این روزها در دل خیلی ها مانده است؛ آدم هایی که چاره ای جز زندگی در آپارتمان های کوچک ندارند و وقتی دلشان تنگ می شود، نمی دانند چه کار کنند و کجا بروند . اما اگر شما دارای یک باغچه زیبا هستید این باغچه را برای رسیدن سال نو آماده کنید.

باغچه ای زیبا

آماده کردن باغچه ای زیبا برای سال نو

چه زمانی باید به سراغ حیاط تکانی برویم؟

ایران کشوری با چهار اقلیم متفاوت میباشد. متفاوت بودن تغییرات آب و هوایی باعث می شود تا نیاز به دستورالعمل های متفاوتی برای تمیز کردن حیاط در اسفندداشته باشیم؛ به خصوص در این زمستان که بارندگی های کم تر و هوایی خشک تر را تجربه کردیم. در اواسط اسفند به باغ و باغچه خودتان سری بزنید. قدری خاک بردارید اگر در دستانتان گلوله نشد یعنی رطوبت خاک، مناسب برای شخم و زیر ورو کردن میباشد و درختان در انتظار حیاط تکانی میباشند!

شاخ و برگ های باقیمانده را کمپوست کنی:

حتما در اواخر پاییز یا اوایل زمستان یک بار برگ های پاییزی و شاخه های مرده را جمع آوری و تبدیل به مالچ یا کمپوست کرده اید، لازم است یک بار دیگر این کار را انجام دهید. شاید متوجه نباشید اما در هر زمستان تعدادی از شاخه ها بر اثر سرما یا خشکی می میرند ولی سرپا می ایستند تا گیاه را در برابر سرما محافظت کنند. با گرم تر شدن هوا این شاخه ها نمایان تر و به زمین نزدیک تر می شوند یا می افتند. این شاخه ها را نیز قبل از شروع رشد و دیده شدن اولین جوانه ها باید هرس کنید.

علف های زمستانی و تزیینی خود را کوتاه کنید:

اگر شما هم از این دسته علف ها یا بوته های وحشی و کوهی مقاوم به سرما در حیاط خانه تان دارید و برای حفظ زیبایی منظر زمستانی خود کوتاهشان نکردید، بهتر میباشد در حیاط تکانی این کار را انجام بدهید. مطمئن باشید پس از مدت کوتاهی دوباره شروع به رشد خواهند کرد.

درختان کاج را بی رویه نکارید:

درختان کاج هر چند که زیبا میباشند و همیشه سبز؛ اما کاشت بی رویه آن ها در محوطه، حیاط و باغچه باعث یکنواختی می شود. بهتر است در روز درخت کاری اگر قصد کاشت درختان جدید در محوطه را دارید کاج نباشند یا کاج به همراه دیگر درختان بومی منطقه ی خودتان باشند که خزان می کنند و پاییز زیبا تری را به نمایش می گذارند.

تغذیه گیاهان مهم ترین نکته در فصل بهار:

بهار فصل رشد اکثر گیاهان میباشد . گیاهان برای رشد سریع نیاز به مواد غذایی بیش تر و آبیاری بیشتری دارند. قبل از اضافه کردن هر نوع کود طبیعی یا شیمیایی بهتر میباشد کمی از خاک را آزمایش کنید یا دوره های کود دهی خود را بررسی بکنید. بهتر است از کمپوست های طبیعی ساخت خودتان استفاده بکنید و سمت مواد شیمیایی نروید.

آب باران را ذخیره بکنید:

آب باران های بهاری را ذخیره کنید و در هزینه ها و مصرف آب صرفه جویی کنید.

طراحی حوض و آب نما در حیاط آپارتمان انجام بدهید:

به شما پیشنهاد می کنیم که عنصر آب را در طراحی محوطه آپارتمان تان فراموش نکنید. آب حس طراوت، تازگی و آرامش را برای ساکنان ساختمانتان به ارمغان میاورد. انتخاب اینکه می خواهید به چه صورتی این کار را انجام دهید با شماست؛ یک حوض کوچک یا یک استخر یا حتی یک آبنمای جذاب و زیبا؟! صدای حرکت آب در جوی های روان در محوطه حیاط هم گزینه خوبی میباشد. با توجه به سبک طراحی و مساحت فضایی که در اختیار دارید، یکی از این گزینه ها را انتخاب کرده و تاثیر باورنکردنی آن را تجربه بکنید.

این پست توصیه می شود

نظرات