کاشت نهال توت کاکوزا

توسط
در نهالستان

معرفی جهت خرید نهال توت کاکوزا :

نهالستان/

خرید نهال توت کاکوزا در سودآوری اقتصادی نقش بسیار موثری دارد،و یکی از ارقام بسیار خاص و با کیفیت می باشد که موجب شده باغداران از آن استقبال خوبی داشته باشند.

درخت توت یکی از قدیمی ترین ارقامی میباشد که از گذشته های بسیار دور نسبت به کاشت آن اقدام می شده و یکی از ارقام با سابقه می باشد،از گذشته درختان توت بعنوان درخت زینتی نیز استفاده می شدند،این درختان صرفا برای سایه یا در برخی کشور ها برای تولید کرم ابریشم مورد استفاده قرار می گرفتند،در گذشته تنوع گونه های امروزی نبوده بلکه ارقام منحصر به یک نژاد خاص بودند اما امروزه توت تنوع نژادی فراوانی دارد،یکی از گونه های با کیفیت این رقم نهال توت کاکوزا می باشد.

تنوع گونه های توت این امکان را برای باغداران فراهم نموده که هر نوع نژاد خاصی را که مد نظر دارند برای کاشت انتخاب کنند،البته که توجه به سازگاری نهال توت کاکوزا با شرایط اقلیمی منطقه خیلی اهمیت دارد،زیرا عملکرد نهال تا حدود زیادی به این سازگاری بستگی دارد.

از طرف دیگر دیگر باغدار باید قبل از خرید نهال توت کاکوزا اطلاعات مفیدی در خصوص نهال کسب کند،تا به خصوصیات و ویژگی های آن آگاه شود و متناسب با همان ویژگی ها بستر رشد را فراهم کن،دلیل چنین توصیه ای این میباشد که ارقام مختلف نیازهای متفاوتی دارند که در برخی ارقام با نام مقاومت و در برخی دیگر با نام حساسیت یاد می شود.

درختان توت معمولا مقاومت خوبی دارند و این موجب می شود باغداران از این ارقام مقاوم برای احداث باغ استفاده کنند، قطعا مقاوم بودن در کنار کیفیت و عملکرد خوب نهال توت کاکوزا سودآوری اقتصادی را در بر خواهد داشت. درخت توت کاکوزا از ارقامی میباشد که رشد بسیار خوبی دارد و خیلی زود به ثمر دهی می رسد و برای احداث باغی در حجم وسیع به منظور کسب بهره وری اقتصادی گزینه مناسبی می باشد.

خصوصیات و ویژگی های نهال توت کاکوزا :

درخت توت کاکوزا یکی از ارقام شناخته شده و مرغوبی می باشد که آن را بومی شرق آسیا می دانند اما در بیشتر کشور ها امروزه قابل کشت میباشد،این رقم نسبت به ارقام دیگر توت تفاوت هایی دارد که این تفاوت ها همان ویژگی های بارز این رقم است و یا وجه تمایز این رقم با ارقام دیگر میباشد.

توت کاکوزا در روند رشد به درختی تقریبا پهناور تبدیل می شود که برگهایی پهن دارد و جالب است بدانید این رقم در مقایسه با ارقام دیگر رشد بسیار سریعی دارد. چوب درخت توت کاکوزا نرم تر از ارقام دیگر میباشد و شاخ و برگ فراوان باعث شده این رقم در دسته درختان گسترده قرار گیرد. ریشه توت کاکوزا گستردگی فراوانی دارد،ارتفاع درخت توت کاکوزا از ۱۲ تا ۱۵ متر می باشد.

نیاز سرمایی و گرمایی این رقم در حد متوسط می باشد به همین علت هم برای مناطق سردسیر و هم برای مناطق گرمسیر گزینه مناسبی می باشد،درخت توت کاکوزا نسبت به آلودگی،خشکسالی،گرما و باد مقاومت بسیار خوبی دارد و جالب است بدانید در هر نوع خاکی امکان رشد دارد.  مناسب ترین دما نیز برای توت کاکوزا ۱۰- تا ۳۵+ می باشد،این رقم بیشتر از طریق قلمه و پیوند تکثیر پیدا می کند.

نهال توت کاکوزا به علت مقاومت خوب برگ هایی پهن و سبز تری دارد که باعث می شود سایه اندازی خوبی داشته باشد و برای پارک ها و خیابان ها نیز گزینه مناسبی می باشد،یعنی از این رقم به عنوان درخت زینتی در ایجاد فضای سبز استفاده می کنند.

این پست توصیه می شود

نظرات