نهال بادام پوست کاغذی

توسط
در نهالستان

معرفی کامل نهال بادام کاغذی:

خرید نهال در کرج : نهال بادام کاغذی: با تولید بادام های پوست کاغذی، بین مردم بسیار محبوب شد. محصولات درخت بادام کاغذی، بخاطر همین نازکی پوست چوبی از جایگاه خاصی در بازار فروش برخوردار میباشد. بادام هایی که بصورت خام، نمکی و یا بو داده در خشکبارها بسیار مورد توجه و علاقه همگان واقع میشود. همه لذت این محصول به صرف مغز درشت بادام با شکستن پوسته کاغذی با دست و یا دندان می باشد.

ارقام مختلفی گرفته از انواع ایرانی و خارجی محصولات بادامی از این جنس را تولید میکنند.

اصالت و ریشه ی نهال بادام کاغذی:

نمونه ی ارقام بادام کاغذی در کشورهای بادام خیز جهان از جمله ایران دیده میشود. از معروف ترین گونه های ایرانی می توان به نهال بادام سفید(محب) اشاره نمود. نهال بادام شکوفه نیز از دیگر نمونه های ایرانی شناخته شده می باشد.

کیفیت محصولات بادام کاغذی:

  • حجم و وزن مغز هر دانه بادام به خاطر نازکی و سبکی پوست چوبی بیشتر است.
  • به همین علت مغز این بادام در برخی ازارقام اندازه های درشتی دارد.
  • محصولات پوست کاغذی معمولا با رنگ میوه ی نهال بادام کاغذی، قهوه ای روشن دیده می شوند.
  • اما در مورد محصول باید گفته که به دلیل همین محبوبیت نوع پوست به عنوان بادامی مخاطب پسند شناخته می شود.
  • تا جایی که در حال حاضر به عنوان خشکباری مجلسی در میهمانی های ایرانی سرو می شود.

اقلیم مناسب رشد درختان بادام پوست کاغذی:

آب و هوای مطلوب بستگی به عادت سرمایی و یا گرمایی نهال برای رشد دارد. معمولا ارقام زودگل در مناطق گرم تر و ارقام دیرگل در نواحی سرد تر کاشته میشوند. اما تمام نهال های بادام در مکانی با تابش مستقیم نور آفتاب رشد مناسبی خواهند داشت. از طرفی اقلیم با سرمای بسیار کوتاه در پاییز و زمستان نیاز سرمایی نهال های بادام را رفع نمیکند. اما در کل می توان گفت که درخت بادام با گزرومورفی بالا در مناطق گرم از تاب آوری بالایی برخوردار می باشد.

خرید نهال در کرج

روش و فصل مناسب کاشت نهال بادام کاغذی:

فصل کاشت بستگی به شروع سرما و شرایط اقلیمی منطقه دارد. در مورد کاشت نهال، پاییز به عنوان بهترین فصل شناخته می شود. معمولا در مناطق گرم تا نسبتا سردسیر تهیه نهال در بازه زمانی دو ماه آذر و دی ماه به اوج خود می رسد. اما اقلیم سردسیر با احتمال بالای سرما و یخبندان شدید زمستان ریشه های نهال را از بین می برد. به همین خاطر در این نواحی کاشت در سرمای قابل تحمل تر انتهای زمستان انجام می گیرد.

 

برای خواندن مقاله نگهداری از نهال زردالو اینجا کلیک کنید.

این پست توصیه می شود

نظرات