گل رز مینیاتوری

گل رز مینیاتوری:

نهالستان

گل رز مینیاتوری از گیاهان زینتی و تجاری می باشد که کاربردهای زیادی به خصوص در طراحی فضای سبز دارد. همانطور که از اسمش مشخص است از این گل می توان در منزل هم نگهداری کرد. پس کسانی که عاشق گل رز می باشند می توانند با پرورش گل رز مینیاتوری در گلدان یک بوته رز زیبا داشته باشند.

نیازهای رز مینیاتوری:

گل رز مینیاتوری نور دوست می باشد و دمای خنک را می پسندد که این عوامل باعث تولید گل های با کیفیت بالایی می شوند. نیاز نوری این گل 6 ساعت در روز می باشد. خاک مورد علاقه این گل خاک شنی رسی، لومی و یا خاکی است که کمی رسی باشد.

 

فواید رز مینیاتوری:

گل و میوه ی آن در طب سنتی چینی (TCM) در درمان دردناکی یا نامنظمی قاعدگی ، و همچنین برای درمان تورم تیروئید استفاده می شود.

 

نحوه تکثیر گل رز مینیاتوری:

برخلاف دیگر گونه های گل رز تجاری که پیوند گونه های مختلف می باشد. گل رز مینیاتوری را با قلمه گیری تک گره ای و ریشه دار کردن آن می توان تکثیر نمود. برای این قلمه گیری باید شاخه ای از گل را انتخاب کنید که 2 سانتی متر از ساقه در بالا و پایین گره باشد. بهترین زمان قلمه گیری از گل رز مینیاتوری بعد از اولین سرما که موجب ریزش برگ های این گل می شود میباشد. که در مناطق سردسیری اواخر زمستان و اوایل بهار و در مناطق گرمسیری از بهمن ماه تا فروردین ماه می باشد. به این ترتیب قلمه ها تا آخر بهار ریشه دار می شوند و در پاییز می توان آن ها را به مکان اصلی برد و کاشت. بهترین زمان کاشت قلمه ها بعد از یخ بندان فصلی می باشد. نخست مکان هایی که قرار است قلمه ها را به ان مکان انتقال دهید مشخص کنید. فاصله هر گودال باید 30 سانتی متر باشد.

برای کاشت و خرید نهال با نهالستان جلیلی در تماس باشید.

این پست توصیه می شود

نظرات