بهترین نوع بوته توت فرنگی چهارفصل کدام است ؟

توسط
در مقالات

اگر به دنبال خرید نهال در کرج می باشید با نهالستان جلیلی در تماس باشید.

در این پست می خواهیم به معرفی میوه ای پرخاصیت بپردازیم که شاید کمتر کسی ارزش واقعی آنرا بداند. همچنین انواع بذرهای توت فرنگی چهار فصل را به شما معرفی می کنیم که می توانید آنها را بصورت آنلاین از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید.

مقدمه :

میوه توت فرنگی با خواص زیادی که دارد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی، سرطان، فشارخون، یبوست و دیابت را کاهش می‌دهد. همچنین توت فرنگی به دلیل اینکه حاوی اسیدفولیک می‌باشد، برای زنان باردار توصیه می‌شود.در هر ۱۰۰ گرم توت فرنگی تقریباً ۳۳ کیلو کالری انرژی، منبع عالی از ویتامین ث، منبع خوبی از منگنز وجود دارد و میزان کمی از ویتامین‌های دیگر و مواد معدنی مورد نیاز در رژیم غذایی را فراهم می‌کند. توت فرنگی به‌دلیل دارا بودن فیتو کمیکال، اثرات مثبت بسیاری بر روی مغز می‌گذارد و می‌تواند اثرات نامطلوب پیری بر مغز را کاهش می دهد.

 

خرید نهال کرج

 

 

انواع توت فرنگی :

انواع توت فرنگی به ۲ گروه بهاره و چهارفصله تقسیم می شوند. گروه بهاره یعنی بوته‌هایی که در سال یکبار میوه می‌دهند و ارقام چهار فصله یا روز خنثی (day neutral) که در سال بیش از یکبار میوه می‌دهند. مهمترین ارقام بهاره عبارتند از گورلا ، آلیسو ، تیوگو ، رد گانتلت ، اسیتا ، کاتس کیل ، فرسنا. ارقام چهار فصله بسیار قوی‌الرشد و خزنده بوده و از اواخر اردیبهشت تا اواخر تابستان و گاهی اوایل پاییز میوه می‌دهند. میوه‌ها ریز و به تعداد زیادتری در هر بوته تولید می‌شوند. این گروه از ارقام یا بوته های توت فرنگی تغییرات طول روز  در صورت مساعد بودن دمای محیط  تاثیری در گلدهی ندارد و رد تمام فصول سال میوه توت فرنگی و گلدهی دارند. ارقام چهار فصله مانند: استرا و هومی جنتو ، سان آندریاس،آروماس، آلبیون، سلوا و گاویتا می‌باشد.

 

 

توت فرنگی سلوا : بهترین بذر توت فرنگی چهار فصله

 

خرید نهال در کرج / این رقم روز خنثی بوده و همیشه بار است که در سال ۱۹۸۷ توسط دانشگاه کالیفرنیا اصلاح شده است. حدوداً یک ماه پس از کشت در محیط تولید گل و میوه می‌نماید. دارای میوه‌های مخروطی تا مخروطی پهن و درشت با بافت سفت است اما طعم آن نسبت به سایر ارقام مطلوب نیست. پوست میوه قرمز نسبتاً تیره است اما رنگ گوشت آن قرمز روشن تا سفید با بافت اسفنجی است و معمولاً یک حفره در وسط بافت میوه مشاهده می‌شود. از ارقام پر محصول به شمار می‌رود. این رقم با توجه به چهار فصل و درشت بودن میوه علاوه بر برداشت نوبرانه، بازار پسندی و توجیه اقتصادی خوبی دارد. بهتر است کشت این محصول به صورت دو ردیفه بر روی پشته ها صورت گیرد چرا که با این روش انجام عملیات داشت آسان تر خواهد شد. همچنین قبل از کاشت باید نشاها را در محلول قارچ کش کاربندازیم به نسبت ۲ در هزار به مدت چند دقیقه قرار داده تا ضدعفونی شوند و بعد به زمین انتقال داده شود.تغذیه و مبارزه با انواع بیماری های ویروسی و قارچی توت فرنگی از نکات مهمی است که باید از سوی بهره برداران مورد توجه قرار گیرد.

 

خرید نهال در کرج :

برای خرید نهال در کرج با نهالستان جلیلی در تماس باشید .

 

این پست توصیه می شود

نظرات