خرید نهال پرتغال

توسط
در مقالات

اگر به دنبال خرید نهال در کرج هستید با نهاستان جلیلی در تماس باشید . در ادامه درباره نهال پرتغال بیشتر بدانید.  درخت پرتقال همیشه سبز و ارتفاع آن تا ۱۰ متر هم می‌رسد. برگ ها سبز تیره و چرمی می باشد. پرتقال درخت کوچکی است دارای برگ‌های سبز و گل‌های سفید. پوست پرتقال نارنجی رنگ، کمی ناصاف و میوه آن بسته به انواع مختلف شیرین و ترش، زرد رنگ و یا قرمز می‌باشد. بسته به انواع مختلف دارای رنگ زرد، زرد تیره و قرمز می باشد.  در ادامه این گزارش شمار را با نحوی صحیح کاشت درخت پرتقال آشنا می‌کنیم.

نکات کاشت نهال پرتغال

اگر درخت پرتقال نکاشته‌ باشید، شاید  فکر کنید که شروع حیات  این درخت با کاشتن یک دانه پرتقال شروع میشود.

شاید بعضی از اشخاص برای کاشتن درخت پرتقال فقط از یک دانه استفاده کنند

ولی تولید کنندگان تجاری معمولا این روند را با قلمه زدن شروع می‌کنند. زیرا درختانی که از یک دانه شروع به رشد می‌کنند.

برای رشد بهتر نهال، از شیوه قلمه زدن بین یک شاخه جوان و ساقه زیرزمینی از یک درخت پربار پرتقال استفاده میکنند.

اگر هم این درختان زنده بمانند تا ۱۵ سال پس از کاشت، که زمان بلوغشان است، میوه نمی‌دهند.

اکثر مواقع عمر کوتاهی دارند و در معرض ابتلا به پوسیدگی ریشه میباشند.

تولید میوه از نهالی که قلمه زده شده باشد سریع‌تر از نهالی است که با دانه رشد می‌کند.

برای خرید انواع بذر درخت با نهالستان جلیلی در کرج در تماس باشید.

درخت پرتقال همیشه سبز و ارتفاع آن تا ۱۰ متر هم می‌رسد. پرتقال درخت کوچکی است دارای برگ‌های سبز و گل‌های سفید. پوست پرتقال نارنجی رنگ، کمی ناصاف و میوه آن بسته به انواع مختلف شیرین و ترش، زرد رنگ و یا قرمز

کاشت نهال پرتقال

ارقام مختلف پرتقال را با پیوند شكمی روی پایه های نارنج كه از بذر حاصل شده باشند تکثیر می کنند .روش توليد نهال هرچه كه باشد ، كيفيت نهال بالاترين اهميت را در رشد آن و محصول دهی درخت دارد . باغدار بايد كوشش كند كه بهترين نهال ممكن را هر چند با قيمتی بسيار بالاتر از معمول ، تهيه كند ، زيرا درختان حاصل از چنين نهال‌هايی نه تنها در چند سال اول باروری جبران مخارج اضافی را خواهند كرد ، بلكه پس از آن نيز پوسته ، نسبت به درختان حاصله از نهال‌های نامرغوب ، منافع بيشتری خواهند داشت . هنگام خريد نهال ، بايد سعی شود كه كليه نهال‌ها دارای ريشه قوی و سالم باشند و چون به طور معمول بيرون آوردن گياهان از زمين و ترابری آنها از خزانه به محل كشت و در زمستان انجام می‌شود ، بايد از آسيب ديدن ريشه‌ها توسط سرما جلوگيری به عمل آيد و پس از رسيدن به محل باغ نيز بايد سریعا ريشه‌ها را در زير خاك قرار داد و تا زمان كاشت در همان‌جا نگاهداری كرد . در مناطق شمال ایران و همچنین در جنوب ایران كاشته می شود.می‌باشد. بسته به انواع مختلف دارای رنگ زرد، زرد تیره و قرمز می باشد. برگ ها سبز تیره و چرمی می باشد.

جهت خرید نهال پرتغال در کرج و خرید نهال در کرج با نهالستان جلیلی در تماس باشید .

این پست توصیه می شود

نظرات