نهال بید مجنون

توسط
در نهالستان

نهال بید مجنون:

نهالستان/

سرده‌ای از درختان و درختچه‌های برگریز با حدود ۴۰۰ گونه میباشد از خانواده Salicaceae که در اصل در خاک‌های مرطوب در آب‌ و هوای سرد و مناطق معتدل در نیمکره ی شمالی یافت می‌شود. معمولاً شیره ی پوست آنها حاوی مقادیر بالای اسید سالیسیلیک میباشد. آنها دارای پوست نرم، غالباً خم ‌شونده، چوب سخت، شاخه‌های باریک و ریشه‌های بزرگ، فیبروسیت و غالباً ساقه‌دار میباشند. ریشه‌های این نوع درختان را به خاطر سختی، اندازه و دوام بالای آنها می‌شناسند و حتی از قسمت‌های بیرون از خاک درخت نیز می‌رویند. برگ‌ها معمولاً کشیده میباشند و ممکن است انتهای آنها تخم‌مرغی نیز باشد و در برخی موارد لبه‌های دندانه‌دار دارند. بیشتر گونه‌های بید برگریز هستند. برخی گونه‌ها نیمه ‌همیشه‌ سبز هستند. گونه‌های با برگ‌های چرم‌ مانند در بیدها کمتر دیده می‌شود.

تکثیر بید مجنون:

ازدیاد از طریق بذر و قلمه ساقه و قلمه ریشه امکان پذیر میباشد.
در صورت ازدیاد از طریق بذر لازم میباشد بذرها بلافاصله بعد از رسیدن جمع آوری و کاشته بشوند (زمانی که کپسول ها از سبز به زرد تغییر رنگ می دهند). بذرها بعد از رسیدن تنها به مدت چند روز زنده هستند و در صورت قرار گرفتن در رطوبت مناسب در عرض 12- 24 ساعت جوانه می زنند. درختان بید به راحتی از طریق قلمه زدن ساقه و ریشه نیز تکثیر می شوند. قلمه های خشبی کاشته شده در اوایل بهار نیز یکی از روش های تکثیر متداول بید مجنون است.

کاربرد بید مجنون:

مناسب کاشت در حاشیه نهرها، انواع آب نماها و برکه ها می باشد چون نیازمند آب زیادی است و نیز سایه انداز ،  درخت محوطه چمن هم از کاربرد های آن میباشد.

برای خرید نهال بید در کرج با نهالستان جلیلی در تماس باشید.

شماره تماس 09122684085

این پست توصیه می شود

نظرات