نهال توت آمریکایی

توسط
در نهالستان

نام علمی: Maclura pomifera

نهالستان جلیلی

توت آمریکایی یا پرتقال اوسیج بومی شمال شرقی ایالات متحده است. یک درخت برگریز و خزان کننده میباشد که میوه های کروی شکل با پوست چروکیده تولید می‌کند. درخت توت آمریکایی یک درخت غیر معمولی و بسیار جالب و خیره کننده میباشد. میوه های توت آمریکایی در ابتدا سبز رنگ میباشند که مانند یک توپ سبز رنگ می‌باشند و وقتی رسیده می‌شوند نارنجی رنگ شده و کمی به پرتقال شباهت دارند و قابل خوردن توسط انسان ها نیستند. میوه ها بزرگ بوده و هر کدام به قطر 15 سانتی متر می‌باشند. درخت توت آمریکایی وقتی که به بلوغ می‌رسد تا ارتفاع 20 متر می‌تواند رشد کند و به اندازه چند متر هم قطور می‌شود. این درخت به آسانی توسط بذر رشد می‌کند و در جاهایی که رشد دیگر گیاهان مشکل میباشد این درخت به سادگی رشد می‌نماید.

چوب درخت توت آمریکایی بسیار قوی، انعطاف پذیر و بسیار مقاوم میباشد و مویانه ها هم نمی‌توانند به آن آسیب برسانند. درخت توت آمریکایی رشد سریع و بسیار آسانی دارد.

بسیاری از مردم شاید تاکنون نام توت آمریکایی یا پرتقال اوسیج را نشنیده باشند و اصلا نمی‌دانند توت آمریکایی چیست!

درخت توت آمریکایی (پرتقال اوسیج) هیچ ربطی با خانواده مرکبات ندارد اما میوه دارای عطری شبیه پرتقال میباشد. میوه به دلیل شکل عجیب و غریبی که دارد نام های مختلفی گرفته است.

این درخت همچنین مقاومت بالایی دارد و مثل پولاد قوی می‌باشد. این ویژگی باعث شده که درخت توت آمریکایی یک انتخاب مناسب برای درست کردن پرچین دفاعی باشد. در سال های گذشته از این درخت بعنوان پرچین دفاعی استفاده می‌شده است. کشاورزان چندین درخت توت آمریکایی را در کنار هم می‌کاشتند و آن ها را به خوبی هرس می‌کردند تا درخت پرپشت شود.

این درخت حاوی تتراهیدروکسیس تیلبن می‌باشد که یک قارچ کش قوی میباشد و می‌تواند حشرات را دفع کند. شاید به دلیل وجود این ترکیب شیمیایی چوب این درخت در برابر پوسیدگی مقاوم میباشد. چوب این درخت برای درست کردن حصار بسیار عالی می‌باشد.

برای خرید نهال توت آمریکایی با نهالستان جلیلی در تماس باشید.

این پست توصیه می شود

نظرات