نهال قطره طلا

توسط
در نهالستان

نهال آلو قطره طلا:

نهالستان/

نهال آلو قطره طلا یکی از اقام آلو میباشد که گونه های بسیار مختلف آن در سراسر نیمکره ی شمالی،بصورت کاملا بومی وجود دارد. از این میوه در سراسر دنیا کشت می شود. آلو قطره ‌طلا نوعی آلو با هسته ی درشت و مزه ترش و شیرین میباشد. و از میوه های بسیار مفید بوده که خواص سایر انواع آلوها را دارا میباشد. رنگ این میوه مایل به زرد ( طلایی ) میباشد. درخت آلو درختی در اندازه های بسیار کوچک تا متوسط و با عادت رشد مستقیم میباشد. درخت آلوی اروپا رشد بیشتری نسبت به آلوهای چینی دارد. برگ های تخم مرغی شکل یا بیضوی، با انتهای نوک تیز یا گرد، دارای دمبرگ کوتاه و حاشیه ای دندانه دار و مضرس میباشد.

در ایران حدودا 75 از ارقام آلو و گوجه کشت می شود. مهمترین ها از ارقام بومی عبارتند از: آلوی بخارا، آلوی سیاه کرج، آلوی زرد اراک، آلوی بنفش کرج، آلوی زرد کردستان، گوجه برغان و گوجه سبز سعدی ارومیه از ارقام خارجی که کشت آنها در ایران رواج دارد میتوان بوربانک، سانتاروزا و شایرو را نام برد که به ویژه کشت شایرو که در ایران به نام آلوی قطره طلا معروف شده، هر روز توسعه بیشتری می یابد.

از خصوصیات آلو:

از نظر مقاومت در برابر سرمای زمستان، انواع آلوها مشابه سیب و آلبالو میباشند و نیازهای سرمایی آنها بر حسب رقم با 500 تا 1800 ساعت دمای کمتر از هفت درجه سانتیگراد برآورده می شود. این گیاهان بطور کلی خاک های لمونی شنی را ترجیح می دهند و خاک های مرطوب و سنگین را بهتر از دیگر میوه های هسته دار تحمل میکنند. پس از هرس شکل دهی، بیشتر ارقام تا سن 12 سالگی نیاز به هرس مجدد ندارند ولی در آن سن به دلیل متراکم شدن شاخساره، باید آن ها را هرس کرد. ارقام ژاپنی چون چوبشان نرم تر و میوه شان بزرگتر است به پیرایش شدیدتری نیازمندند. برحسب رقم و میزان رشد آن، فاصله درختان آلو و گوجه، 5 تا 7 متر می باشد. در کشورهای مختلف توانسته اند در شرایط بسیار مناسب تا 35 تن در هکتار محصول برداشت کنند ولی در ایران بطور معمول میزان محصول از 3 تا 7 تن در هکتار تجاوز نمی کند.

برای خرید نهال قطره طلا با نهالستان جلیلی در تماس باشید.

09122684085

این پست توصیه می شود

نظرات