نهال هلو انجیری

توسط
در نهالستان

نهال هلو انجیری:

نهالستان/

نهال هلو انجیری یکی از ارقام هلو بوده است. این نوع هلو به دلیل رسیدن میوه آن در اواسط مرداد به هلو انجیری زود رس مشهور میباشد. نهال هلو انجیری زودرس درای ریشه عمودی و دارای درختی نیمه قوی میباشد رنگ میوه زرد بوده و دارای مزه بسیار خوبی میباشد و هسته ی میوه به آن چسبیده است .

نهال هلو:

نهال هلو درختی است زیبا ولی کم دوام و عمر آن 5 یا 6 سال است و میتوان آنرا با درخت بادام یا الو یا زرد آلو و شفتالو پیوند زد. برگ های آن دراز و دندانه دار بوده با گل های درشت به رنگ صورتی و مانند بعضی از گیاهان قبل از بیرون امدن برگ گل میدهد و منظره زیبا و بسیار جالبی دارد .
میوه آن از نوع شفتالو ولی درشت تر و پر آب و شیرین با هسته ی سخت و درشت می باشد. از درخت هلو نوعی انگم ترشح می شود که دارای ماده لاکتوز بوده و پوست درخت دارای تانن است. در تمام قسمت های درخت هلو گلوکزید سمی موسوم به (امیگدالین) وجود دارد که در مغز هسته ی بادام تلخ و در دانه و جوانه یا اعضا برخی گیاهان نیز موجود است .هلو دارای مواد قندی زیاد و اسید های الی آزاد مانند اسید سیتریک و اسید وینیک و اسید مالیک و مواد ازته و هیدروکربنه و مواد چرب و برم و کاروتن و ویتامین B,c میباشد. در برگ هلو قند های ساکاروز و کستروز و ماده لوروسرازین وجود دارد.

مغز هلو:

دارای دیاستاز هایی به نام امولسین و کونگلوتین و روغنی بسیار شبیه به روغن بادام تلخ است. علاوه بر میوه این درخت میتوان از برگ و گل و مغز آن در مصارف درمانی بهره برد.

مصرف جوشانده  یبرگ آن برای درمان بیماری صرع بسیار مفید است. گل های درخت را در آب دم کنید و آب خالص آن را برای لینت مزاج بخورید درد اعصاب را تسکین می دهد . گل خشک و برگ خشک هلو را بقدر دو قاشق سوپخوری در یک لیتر اب بجوشانید و پس از صاف کردن آب خالص ان را در فاصله غذاها سه استکان بخورید تب بر است.
البته برگ گل و مغز هلو به علت دارا بودن امیگدالین اثر سمی دارند و مصرف زیاد و مداوم ان ها موجبات مسمومیت را فراهم میسازد .

این پست توصیه می شود

نظرات