کاکتوس انجیر تیغی

توسط
در نهالستان

نهالستان جلیلی در کرج

چگونه از کاکتوس انجیر تیغی (اپونتیا) نگهداری کنیم؟

اپونتیا یا انجیر تیغی یکی از معروفترین گونه های کاکتوس میباشد. کاکتوسش اوپنتیا که کاکتوس راکتی نیز نام دارد در برگیرنده کاکتوس های برگ پهن ، راکتی درشت و کوچک می باشد. پرورش این گیاه مانند آب خوردن ، راحت است! این کاکتوس در مناطق مدیترانه ای و گرمسیری بعنوان گیاه زینتی حدود 1 تا 2.5 متر به خوبی رشد می کند ، رنگ گل های براق آن زرد و گاه نارنجی میباشد.

کاکتوس انجیر تیغی

کاکتوس انجیز تیغی چیست؟

اپونتیا جنس بسیار بزرگی از کاکتوس ها میباشد که بومی آمریکا میباشند. این جنس بیشتر به خاطر انجیر تیغی شناخته شده است. کاکتوس انجیر تیغی خوردنی میباشد و بخاطر همین هم بسیار معروف می باشد. میوه های کاکتوس، خوراکی عادی برای مردم مکزیک و جنوب آمریکا میباشند. میوه آن کروی و متمایل به رنگ ارغوانی قرمز در داخل و در خارج، نزدیک به سفید است و تا 6 سانتی متر طول دارد. قبل از مصرف میوه این گیاه ،باید آن را خوب تمیز کرد ، چرا که خارهای روی آن هنگامی که وارد پوست می شوند ، بسیار دردناک میباشند. آب قرمز میوه انجیر تیغی می تواند برای نوشیدن، درست کردن آبنبات و ساخت ژله مصرف شود.

انجیر تیغی در میانه تابستان گل می دهد.

نور:

کاکتوس انجیر تیغی مانند تمام کاکتوس های بیابانی، علاقه زیادی به آفتاب دارد و هنگام قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، کامل و مستقیم بهترین رشد را دارد و باید در منزل نیز، در نورگیرترین قسمت ، نگهداری شود.

خاک:

زهکشی خاک ،مهمترین موردی میباشد که باید در هنگام خرید خاک گیاه به آن توجه بکنید، به غیر از این مورد، هر گونه خاک گلدانی برای این کاکتوس مناسب میباشد. از خاک های مخصوص کاکتوسی که زهکشی خوبی دارند هم می توان استفاده کرد. انجیر تیغی را می توان در باغچه هایی با دیزاین سنگ هم کاشت.

کود مناسب:

برای کمک به رشد کاکتوس اپونتیا و داشتن راکت های بزرگ باید در طول فصل رشد یعنی بهار و تابستان ، بطور ماهانه ، گیاه را با کود متعادل دارای نیتروژن بالا تقویت کنید. نیتروژن در گل دادن و تولید میوه این کاکتوس تاثیر زیادی دارد، بنابراین کود مخصوص برای گل دادن کاکتوس در زمستان نیز باید بصورت ماهانه استفاده شود.

این پست توصیه می شود

نظرات