گیاه آلوئه ورا

توسط
در نهالستان

آلوئه ورا چیست ؟

نهالستان/

نام گیاه پرخاصیت آلوئه ورا بیشتر برای مباحث زیبایی و سلامتی پوست و مو مطرح می شود. در حالی که این گیاه معجره های درمانی بسیاری دارد . آلوئه ورا یا صبر زرد نام دارد که خاصیت داروئی زیادی دارد.

خواص آلوئه ورا

از ماده ژلاتینی که درون برگ این گیاه وجود دارد برای مصارف بهداشتی و آرایشی (ژل.کرم .شامپو و…) هم استفاده میشود. آلوئه ورا به علت داشتن خاصیت ضدمیکروبی در درمان بسیاری از زخم ها و جراحت ها و سوختگی ها- اگزما – تاول– گزیدگی زنبور و نیش حشرات- بریدگی – کوفتگی – آفتاب سوختگی و آکنه موثر میباشد. بنابراین استفاده از این گیاه نه تنها در کرم های موضعی بلکه در کنترل بسیاری از بیماریها و اختلالات پوستی سودمند می باشد.

آلوئه ورا چیست و چه نوع گیاهی میباشد ؟

آلوئه ورا نیز بعنوان آلوئه ورا پزشکی شناخته می شود، در حالی که نام های رایج آن کریستال بیابان، گیاه سوختگی و بزاق فیل میباشد ، متعلق به خانواده گیاهان مکمل در جنس “آلوئه” میباشد. اعتقاد بر این است که این گیاه در سودان و برای بیش از 6000 سال استفاده شده است. فواید و خواص عالی این گیاه توسط بسیاری از تمدن ها، از جمله مصری ها، اسپانیایی ها، ایرانیان، یونانیها، ایتالیایی ها، آفریقایی ها، ژاپنی ها و سرخپوستان شناخته شده میباشد. این گیاه در آب و هوای گرم و خشک روییده و در هند، آفریقا و دیگر مناطق کشت آن به شدت در حال گسترش میباشد.

گیاه آلوئه ورا اغلب یک گیاه آبدار بدون ریشه یا گاهی اوقات ریشه کوتاه میباشد که در ارتفاع 60-100 سانتی متر (24 تا 39 اینچ) رشد می کند و برگ هایی بلند دارد برگ این گیاه ضخیم و گوشتی میباشد و رنگ آن از سبز تا سبزآبی متفاوت است. برخی از ارقام این گیاه دارای قسمت های سفید در قسمت های سطحی اطراف ساقه میباشند. حاشیه برگ ها دندانه دندانه میباشد و در تابستان نیز تاب می آورد. این گیاه می تواند به راحتی در داخل و خارج از منزل رشد بکند.

این پست توصیه می شود

نظرات