نهال کیوی

توسط
در نهالستان

نهال کیوی:

نهالستان جلیلی در کرج

میوه ای میباشد بسیار خوشمزه که از درون سبزرنگ میباشد و از بیرون پوستی قهوه ای رنگ دارد. از خواص آن می توان به آسان هضم بودن، مدیریت فشار خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به رژیم لاغری و بهبود گوارش اشاره کرد. کیوی را زاده شمال چین می  دانند ولی امروزه نواحی جنوب چین نیز بسیار در پرورش این میوه فعال میباشد. علت نام گذاری آن به کیوی ، شباهت پوست آن به پرهای پرنده ای نیوزلندی به همین نام میباشد.

کیوی گیاهی میباشد دو پایه که در هر گیاهش فقط یک نوع از گل نر و گل ماده می روید این گل ها شهدی ندارند ولی عطر دل انگیزی دارند. برای تشخیص گیاه نر باید به زمان باز شدن گل ها دقت بکنید چون گل های نر زود تر از گل های ماده باز می شوند. درخت کیوی تا هفت و نیم متر رشد می کند و بالارونده میباشد. کیوی ریشه ای بزرگ و گوشتی دارد و برگ هایش نیز پرز و کرک دارد و این پرز ها روی تبخیر و تعرق و تبادل گازی گیاه تاثیر می گذارد. کیوی درختی سال آور میباشد و اگر در یک سال محصول زیادی بیاورد در سال های بعد محصول کمتری می آورد.

شرایط محیطی نهال کیوی:

خاک مناسب برای کاشت و رشد نهال کیوی، خاک شنی و دارای هوموس کافی میباشد. کیوی به دلیل باردهی بالا و رشد رویشی فراوانی نسبت به عناصر غذایی خاک بسیار پرتوقع و پرطمع میباشد. سیستم ریشه این درختان گستردگی زیادی دارد. بکار بردن مخلوط کود های دامی و ماسه بادی با نسبت های مساوی بهترین نتیجه را داده.

برای داشتن محصولی بهتر میتوانید از کود هربان 150 گرمی ، کود هربان 25 کیلوگرمی استفاده یکنید.

هرس نهال کیوی:

همانطور که اشاره شد درخت کیوی رشد زیادی دارد و قادر میباشد در مدت کوتاهی دور سیم هایی که برای آن قرار داده شده بپیچد و باعث ایجاد مشکلات زیادی شود که از جمله آنان می توان به فرو رفتن سیم درون تنه درخت و در پی آن خشک شدن درخت اشاره کرد. سپس برای جلوگیری از این امر باید با آغاز رشد نهال هر دو تا سه روز نهال ها مورد بررسی قرار گیرد و شاخه های آن بطور افقی در جهات مخالف روی سیم ها خوابانیده شود سپس با نخ های کتان به شکل آزاده بسته و شاخه های فرعی هرس بشود.

برای خرید نهال کیوی در کرج با نهالستان جلیلی در تماس باشید.

این پست توصیه می شود

نظرات