نهال پرتقال

توسط
در نهالستان

نهال پرتقال:

نهالستان جلیلی در کرج

درخت پرتقال همیشه سبز و ارتفاع آن تا ۱۰ متر نیز می‌رسد. پرتقال درخت کوچکی میباشد که دارای برگ‌های سبز و گل‌های سفید است. پوست پرتقال نارنجی رنگ، کمی ناصاف و میوه آن بستگی به انواع مختلف شیرین و ترش، زرد رنگ و یا قرمز دارد. بسته به انواع مختلف دارای رنگ زرد، زرد تیره و قرمز می باشد. برگ ها سبز تیره و چرمی می باشد.
مشخصات کلی پرتقال:
نام: پرتقال
نام لاتین: SWEET ORANGE
نام علمی: CITRUS SINENSIS
خانواده: RUTACEAE
نهالستان

نهالستان

دمای مورد نیاز نهال پرتقال؟

مناسب ترین دما برای حداکثر رشد درخت پرتقال ۲۵ تا ۲۸ درجه سانتیگراد می باشد.

نور مورد نیاز:

برای کاشت و پرورش درخت پرتقال ، به نور بسیار زیاد آفتاب نیاز میباشد.

خاک مورد نیاز:

خاکهای سبک شنی رسی با پی اچ ۵ تا ۷ عموما برای توسعه کشت مرکبات مناسب هستند.

آبیاری:

آب مورد نیاز برای رشد انواع درخت پرتقال با توجه به آب و هوا و بارش سالانه متفاوت میباشد. اما به عنوان یک قانون کلی، مراقبت از درخت پرتقال شامل آبیاری منظم در بهار میباشد که برای جلوگیری از پژمردگی صورت می‌گیرد و در پاییز نیز باید از آبیاری درخت پرهیز کرد . هنگام مراقبت از درخت پرتقال به خاطر داشته باشید که آبیاری صحیح و جذب آن در خاک در کیفیت محصول شما اثرگذار میباشد. همچنین عمق کاشت نیز در میزان آبیاری شما نقش دارد. آبیاری باید بین ۲٫۵ تا ۴ سانتی‌متر در خاک باشد تا رشد درخت شما بهتر بشود.

کود دهی:

برای بهره وری بالا از پرتقال‌های خوراکی، باید بین ۵۰۰ گرم تا ۱ کیلوگرم کود نیتروژنه برای هر درخت استفاده بشود. کود باید دارای پتاسیم، فسفر و همچنین طیف وسیعی از میکرو مواد مغذی باشد.

کاشت پرتقال

انواع مختلف پرتقال را با پیوند شكمی روی پایه های نارنج كه از بذر حاصل شده باشند تکثیر می کنند . روش توليد نهال هرچه باشد ، كيفيت نهال بالاترين اهميت را در رشد آن و محصول دهی درخت دارد . باغدار بايد بکوشد كه بهترين نهال ممكن را هر چند با قيمتی بسيار بالاتر از معمول ، تهيه بكند ، زيرا درختان حاصل از چنين نهال‌هايی نه تنها در چند سال اول باروری جبران مخارج اضافی را خواهند كرد ، بلكه پس از آن نيز پوسته ، نسبت به درختان حاصله از نهال‌های نامرغوب ، منافع بيشتری خواهند داشت . هنگام خريد نهال ، بايد سعی بشود كه كليه نهال‌ها دارای ريشه قوی و سالم باشند و چون معمولا بيرون آوردن گياهان از زمين و ترابری آنها از خزانه به محل كشت و در زمستان انجام می‌شود ، بايد از آسيب ديدن ريشه‌ها توسط سرما جلوگيری به عمل آيد و پس از رسيدن به محل باغ نيز بايد سریعا ريشه‌ها را در زير خاك قرار داد و تا زمان كاشت در همان‌جا نگاهداری كرد . در مناطق شمال ایران و همچنین در جنوب ایران كاشته می شود.

برای خرید نهال پرتقال در کرج با نهالستان جلیلی در تماس باشید.
این پست توصیه می شود

نظرات