نهال شلیل انجیری

توسط
در نهالستان

نهال شلیل انجیری:

خرید نهال شلیل انجیری : میوه ی شلیل انجیری شکلی متفاوت دارد،شبیه میوه ی هلو انجیری بوده و اندازه آن متوسط میباشد و فاقد پرز است.  درخت این میوه از ارقام جدید و زود بازده شلیل میباشد و عمر اقتصادی آن ۱۰ سال می باشد و اواخر تیر ماه میوه آن میرسد و میوه ای تابستانی، بازار پسند، زیبا و خوشمزه می باشد.

نام علمی هلو و شلیل PRUNUS PERSICA و متعلق به تیره ROSACEAE(به فارسی ورد سانان) می باشد. وطن اصلی هلو نواحی گرم چین میباشد در حدود ۲۰۰۰سال قبل از میلاد مسیح کشت می شده و در حال حاظرجنگل های وسیعی از گونه های وحشی هلو وجود دارد . تحقیقات اخیر نشان داده است که درخت هلو از چین به ایران و اروپا انتقال پیدا کرده است .دارای برگ های ساده متناوب با کناره های برگشته و گل هایی به رنگ صورتی و گلی مایل به ارغوانی می باشد که قبل از پیدایش برگها ظاهر می شوند.

ریشه هلو در برابر کمبود تهویه خاک بسیار حساس میباشد و از غرقاب شدن به شدت صدمه می بیند.این درخت برای بهترین رشد به خاکهای نسبتآ سبک با عمق۱تا۵/۱ متر و زهکشی کامل نیاز دارد .هلو ۲تا۳ سال بعد از کشت شروع به گل دادن کرده و اولین محصول اقتصادی خود را در سال چهارم یا پنجم تولید می کند .عمر اقتصادی هلو حدود ۱۰سال میباشد و بعد از ان بار دهی آن کم می شود و باید درخت را قطع کرد .

ویژگی نهال شلیل انجیری:

در دوره ی خواب درختان جهت مبارزه با بیماری های پوسیدگی قهوه ای ، پیچیدگی برگ هلو و لکه غربالی کاربرد مس تثبیت شده توصیه می شود. برگ های ریزش یافته و میوه های خشک و مومی شده روی درختان منابع انتقال بیماری ها به سال آینده می باشند. بنابراین تمیز کردن باغ از این منابع آلودگی با چیدن میوه های مومی شده از درختان و زیر خاک کردن برگ های ریزش یافته با عملیات خاک ورزی در دوره خواب درختان انجام می شود.
هلو و شلیل را زودتر از درختان میوه دیگر هرس می کنند. میوه دهی در این درختان میوه در شاخه سال آخر صورت می گیرد. در هنگام هرس حدود یک دوم رشد شاخه سال جاری را قطع می کنند.

برای خرید نهال شلیل انجیری با نهالستان جلیلی در تماس باشید.

نهالستان جلیلی در کرج

شماره تماس نهالستان جلیلی 09126664349

این پست توصیه می شود

نظرات