نهال گلابی بیروتی

توسط
در نهالستان

نهال گلابی بیروتی:

نهالستان جلیلی در کرج

نهال گلابی بیروتی از ارقام گلابی پیوندی است،این گلابی از انواع نهال گلابی اصلاح شده و پر محصول بوده که از سال اول کاشت به بار مینشیند. درخت گلابی بیروتی توسط نهالستان خاورمیانه مورد بررسی قرار گرفت و در ایران به بازار نهال ایران توسط مرکز تحقیقاتی و پژوهشی اصلاح بذر و نهال و سازمان جهاد کشاورزی معرفی گردید و از آن پس در نهالستان خاورمیانه مورد تکثیر و عرضه قرار گرفت.

نهال گلابی بیروتی ژنوتیپ:

نهال گلابی بیروتی ژنوتیپ با استفاده از مقاوم ترین و دیرگل ترین پایه و پیوندک در شبکه سراسری تولید و عرضه ی نهال ایران تولید و به صورت عمده و جزئی در سراسر کشور بصورت مستقیم و بدون دخالت واسطه های اینترنتی با بکارگیری از دانش عرضه و تقاضای مستقیم بدست باغداران قرار گرفته است.

نهال گلابی بیروتی زودبازده:

نهال گلابی بیروتی زودبازده با توجه به شرایط اقلیمی متناسب و نگهداری بهینه از سال اول کاشت به بارآوری محصول میرسد،شایان ذکر میباشد باغداران گلابی باید کلیه محصولات را در سال اول کاشت نهال از درخت گلابی جدا نمایند زیرا عدم توجه به این مهم باعث عدم رشد نهال گلابی پیوندی در سال اول خواهد بود.

نهال گلابی بیروتی اصلاح شده:

نهال گلابی بیروتی اصلاح شده مناسب کاشت برای احداث باغات گلابی میباشد،گلابی اصلاح شده ی بیروتی مقاومت بسیار عالی نسبت به آفات و بیماری های گلابی دارد و از طرفی محصول تولید گردیده از این درخت گلابی تجاری و بازار پسند میباشد.

گلابی بیرونی

نهال گلابی بیروتی مقاوم به سرما:

نهال گلابی بیروتی مقاوم به سرما نسبت به ارقام گلابی سنتی و ایرانی از ارتفاع خیلی کمتری بوده و این محصول به علت بیروتی بودن گلابی مورد توجه کلیه باغداران گلابی میباشد از طرفی این مزیت باعث گردیده که هزینه های برداشت محصول گلابی بصورت چشمگیری تقلیل یابد.

درخت گلابی بیروتی شناسنامه دار:

درخت گلابی بیروتی شناسنامه دار بصورت تضمینی در سراسر ایران عرضه می گردد از طرفی این محصول دارای گواهی بهداشت و سلامت و قرنطینه ی استانی بجهت صادرات را داراست.

درخت گلابی بیروتی زود بازده:

درخت گلابی بیروتی زودبازده از سال اول کاشت به بار مینشیند و گلابی زودبازده در سال پنجم کاشت به توجیه اقتصادی رسیده و عملکرد گلابی بیروتی اصلاح شده در هر هکتار در حدود ۶۰ تن گزارش گردیده است.

فاصله ی کاشت درخت گلابی بیروتی:

فاصله ی کاشت درخت گلابی بیروتی در زمینهای باشیب ملایم و مناطق بادگیر بصورت ۳*۳ و ۴*۳ متر کاشت می گردد شایان ذکر میباشد در اراضی مسطح این فاصله بصورت ۴*۴ و ۵*۴ متر کاشت می گردد.

گرده افشان مناسب گلابی بیروتی:

گرده افشان مناسب گلابی بیروتی در باغات گلابی بصورت کاشت هر ۳۰ اصله نهال گلابی بیروتی یک اصله گرده افشان مناسب از ارقام نهال گلابی کاشت می گردد.

زمان کوددهی درخت گلابی بیروتی پیوندی:

زمان کوددهی درخت گلابی بیروتی پیوندی از اواسط پاییز لغایت اواخر زمستان قابل اجرا است و میزان کوددهی گلابی بیروتی در هر هکتار ۵ تن کود پوسیده دامی تعیین می گردد.

میزان آبیاری درخت گلابی بیروتی:

میزان آبیاری درخت گلابی بیروتی در فصول مختلف سال و شرایط اقلیمی و آب و هوایی متغیر میباشد،بهینه آنست که به ازای هر روز از فصول بهار دو لیتر و برای فصل های تابستان در ازای هر روز ۳ لیتر آب در نظر گرفته شود.

میزان باردهی درخت گلابی بیروتی:

میزان باردهی درخت گلابی بیروتی در هر هکتار و با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی متغیر میباشد،ولیکن در ازای حدود ۵۰۰ اصله درخت گلابی در هکتار عملکردی بیش از ۶۰ تن را داراست.

تفاوت گلابی بیروتی با گلابی شاه میوه

گلابی بیرونی و گلابی شاه دو نوع متفاوت از گلابی هستند. گلابی بیرونی عموماً به گونه‌های مختلفی اشاره دارد که در بازار‌ها یافت می‌شوند. از نظر شکل، رنگ و طعم ممکن است متفاوت باشند. در مقابل، گلابی شاه یک نوع خاص از گلابی است که عمدتاً در ایران و برخی مناطق اطراف تولید می‌شود. گلابی شاه معمولاً بزرگ‌تر، شیرین‌تر و عطری‌تر از گلابی‌های بیرونی است.

آیا طعم گلابی بیروتی با گلابی ساه میوه تفاوت دارد ؟

بله، طعم گلابی بیرونی و گلابی شاه ممکن است متفاوت باشد. گلابی شاه به طور کلی به عنوان گونه‌ای با طعم شیرین‌تر، عطری‌تر و مزه‌ای برجسته شناخته می‌شود. به علاوه، این نوع گلابی ممکن است به دلیل شرایط رشد و زمین‌های کشاورزی مختلف، طعم‌های متفاوتی داشته باشد. اما گلابی بیرونی نیز می‌تواند از لحاظ طعم و مزه متفاوت باشد، زیرا این عوامل تحت تأثیرات متعددی قرار می‌گیرند.

این پست توصیه می شود

نظرات