کاشت گل حسن یوسف

توسط
در نهالستان

پرورش گیاه حسن یوسف:

کاشت گل حسن یوسف

گل حسن یوسف به رطوبت هوای 50 تا 70 درصد ، نور و گرمای زیاد، آبیاری فراوان و خاک قلیایی نیاز دارد . مناسب ترین محل برای نگهداری گیاه حسن یوسف جای روشن اما نه در معرض تابش مستقیم خورشید میباشد. میزان، 3 گرم در لیتر، هر دو هفته یکبار، از فروردین تا مهر ماه، کود مورد نیاز حسن یوسف میباشد. خاک مناسب رشد این گیاه مخلوطی از خاک باغچه، خاکبرگ و ماسه، میباشد.

شرایط لازم و مناسب برای نگهداری از گیاه حسن یوسف در آپارتمان:

با توجه به نکات زیر میتواند براحتی در خانه و داخل آپارتمان تان گیاه حسن یوسف پرورش بدهید:

دما: بهترین دما برای رشد گل حسن یوسف، 25 تا 30 درجه سانتی گراد میباشد.

نور: گل حسن یوسف نور پسند میباشد و باید در جایی باشد تا به آن نور خورشید برسد اما نباید نورخورشید مستقیم به آن بتابد. تراس جنوبی یا پنجره های رو به جنوب ساختمان بهترین مکان برای قرار دادن گل حسن یوسف میباشد. به علت تفاوت تابش نور در تابستان و زمستان رنگ برگ گلهای حسن یوسف، در زمستان ها نسبت به تابستان ملایم تر میباشد.

نهالستان جلیلی، بهترین نهالستان در کرج.

شرایط نگهداری گیاه حسن یوسف در آپارتمان:

خاک: خاک مورد نیاز گل حسن یوسف باید مخلوطی از خاک برگ، خاک باغچه و ماسه باشد.

رطوبت هوا: ایجاد رطوبت در هوای اطراف برگ های گل حسن یوسف بسیار ضروری میباشد پس بهتر است گاهی به برگ ها با مه پاش آب بپاشید.

آب : خاک گلدان حسن یوسف باید مرطوب باشد و به محض خشک شدن خاک باید آن را آبیاری کنید اما در فصل زمستان بهتر است دفعات آبیاری کمتری باشد . اگر آب منطقه شما دارای املاح فراوان و سنگین میباشد برای آبیاری از آب جوشیده و سبک استفاده کنید. شما می توانید از مشاهده بیحال شدن برگ های حسن یوسف بفهمید حسن یوسف شما تشنه میباشد.

تعویض گلدان و هرس گیاه: این گیاه همواره باید کوتاه نگه داشته شود برگ های پایین گیاه سخت و چوبی نشود. بنابراین گیاه خود را کوتاه نگه دارید و هر بهار گلدان آن را عوض کنید.

برای خرید گل حسن یوسف با نهالستان جلیلی در تماس باشید.

این پست توصیه می شود

نظرات