حسن یوسف

توسط
در نهالستان

گیاه حسن یوسف:

نهالستان/

این گیاه به شكل های مختلفی وجود دارد كه ممكن است از نگاه اول گیاهان متفاوتی به نظر بیاید ولی تمامی آنها دارای نام واحد ونیازمند شرایط یكسانی هستند با این تفاوت كه دارای پسوندهایی نیز می باشند مانند:

حسن یوسف معمولی و حسن یوسف رنیلت.

حسن یوسف ها به خاطر زیبایی رنگ برگ هایشان هم درون آپارتمان و هم در بیرون در ردیف گیاهان پرارزش و دوست داشتنی می باشند. انواعی از آنها بارنگ های صورتی و قرمز و رنگ ارغوانی، قرمز و سبز تحت عنوان ملكه دنباله قرمز وجود دارند. تمام انواع حسن یوسف براحتی در آب ریشه دار می شوند و می توانند در آب خالص هم به خوبی رشد كنند .

شرایط مناسب برای نگهداری از حسن یوسف در آپارتمان

دما: در روز 30-25 درجه سانتی گراد و شب 25-20 درجه سانتی گراد می باشد.

نور: گل حسن یوسف نور پسند میباشد و باید در جایی باشد تا به آن نور خورشید برسد اما نباید نورخورشید مستقیم به آن بتابد. تراس جنوبی یا پنجره های رو به جنوب ساختمان بهترین مکان برای قرار دادن گل حسن یوسف میباشد. به دلیل تفاوت تابش نور در تابستان و زمستان رنگ برگ گل های حسن یوسف، در زمستان ها نسبت به تابستان ملایم تر میباشد.

خاک: خاک مورد نیاز گیاه حسن یوسف باید حتما مخلوطی از خاک برگ، خاک باغچه و ماسه باشد.

رطوبت هوا: حسن یوسف به رطوبت متوسطی نیاز دارد. می توانید با قرار دادن ظرف آبی در اطراف گلدان و یا اسپری آب از فاصله 30 سانتی متر و به مقدار خیلی کم رطوبت مورد نیازش را تامین بکنید.

آب: خاک گلدان حسن یوسف باید همیشه مرطوب باشد. به محض خشک شدن خاک باید آن را آبیاری بکنید. در فصل زمستان بهتر است دفعات آبیاری کاهش پیدا کند.

چنانچه آب محل زندگی شما دارای املاح فراوان و سنگین است بهتر است آب جوشیده و سبک استفاده بکنید. یکی از نشانه های رایج اینکه حسن یوسف شما تشنه است بیحال شدن برگ های آن می باشد.

این پست توصیه می شود

نظرات