گیاه اسپاتی فیلوم

توسط
در نهالستان

گیاه اسپاتی فیلوم:

نهالستان

اگر تا به حال در مورد این گل زیبا که به گل صلح ( peace lily ) نیز معروف میباشد اطلاعاتی نداشته اید، بهتر میباشد با آن بیشتر آشنا بشوید. چرا که اسپاتی فیلوم علاوه بر زیبایی، دارای ویژگی های منحصر بفردی میباشد که بودن آن را در هر خانه‌ای واجب کرده. اسپاتی از جمله گیاهان تصفیه کننده‌ هوا میباشد که گلهای سفید آن نماد پاکی و معصومیت میباشد و می‌تواند یک هدیه عالی برای عزیزانتان باشد. زادگاه اسپاتی مناطق گرمسیری و در لیست گیاهان آپارتمانی همیشه گلدار قرار می‌گیرد. این گل زیبا از انواع گلهای آپارتمانی سایه دوست است که تنها نیازی که دارد، رطوبت بالاست.

اسپاتی فیلوم در حدود 40 گونه دارد که به دلیل نیاز نوری کم و شرایط نگهداری آسان، برای هدیه دادن به افراد شاغل و نگهداری در بانک و شرکت ها بسیار مناسب میباشد. قیمت گل اسپاتی فیلوم یک ویژگی مثبت آن میباشد، چرا که با وجود این همه زیبایی و خواص مفید، برای خرید آن هزینه‌پایینی را باید پرداخت بکنید.

اسپاتی فیلوم دارای برگهای همیشه سبز، نوک تیز و براق میباشد که در صورت نداشتن گل نیز، برگها زیبایی گیاه را همچنان حفظ خواهند کرد. این گیاه هر زمانی که شرایط برایش مناسب باشد اقدام به گلدهی می‌کند. اما به صورت عمومی 2 بار در سال گلدهی خواهد داشت. گلهای سفید این گیاه، کوچک و بر روی سنبله‌ی سفید استوانه‌ای شکل به طول 3 سانتی متر قرار دارند. توجه داشته باشید که اسپاتی فیلوم از جمله گیاهان سمی برای حیوانات و ما انسانها میباشد و اگر قسمتی از آن را بخورید و یا شیره‌ی آن با دست تماس داشته باشد، ممکن است سبب حساسیت بشود.

 

شرایط نگهداری گل اسپاتی فیلوم:

آبیاری:

آبیاری اسپاتی فیلوم بسیار ساده میباشد و در واقع خودش زمان دقیق آبیاری را به شما می‌گوید ! اما چگونه !؟ برگهای این گیاه به محض احساس تشنگی به سمت پایین خم می‌شوند و با این کار نشان می‌دهند که زمان آبیاری است. بعد از آبیاری برگ ها دوباره سرحال شده و به حالت طبیعی خود برمی‌گردند. دقت داشته باشید که علاوه بر حالت برگها، باید اجازه دهید رویه‌ی خاک خشک شده باشد و سپس آبیاری را انجام دهید. در آب دادن زیاده روی نکنید چرا که باعث بی حال و سیاه شدن برگ ها خواهد شد.

نهالستان جلیلی

این پست توصیه می شود

نظرات