نهال لیمو ترش

توسط
در نهالستان

کاشت لیمو ترش چهار فصل در گلدان منزل :

نهالستان/

برای کاشت لیمو ترش در گلدان ابتدا یک گلدان انتخاب بکنید که 25% از حجم ریشه های گیاه بزرگ تر باشد.گلدان سفالی برای اینکار از همه مناسب تر میباشد چرا که برخلاف گلدان های پلاستکی متخلخل بوده و آب را به خوبی از دیواره هایش تبخیر میکند. این ویژگی به گیاه کمک میکند تا به خوبی رشد بکند چون خیس بودن زیاد خاک به گیاه آسیب میزند. کیفیت و نوع خاک هم فاکتور بسیار مهمی میباشد. برای رشد خوب گیاه از ترکیب خاک با زهکشی مناسب و ارگانیک استفاده بکنید.

نیازها برای پرورش لیمو در گلدان:

هر دو سال یکبار در اوایل فصل بهار گلدان گیاه را عوض کنید. گلدان باید با توجه به سایز درختچه انتخاب بشود. از استفاده از گلدان های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک خودداری بکنید. این موضوع را در دهن نگه دارید که سایز گلدان جدید باید تنها یک سایز از گلدان کنونی بزرگ تر باشد. سطح PH خاک باید 5.5 تا 7 باشد چون گیاه خاک اندکی اسیدی را ترجیح میدهد.

نور:

تمام گیاهان از خانواده ی مرکبات از آقتاب کامل لذت میبرند. اگر آن را داخل منزل پرورش میدهید بهتر است از لامپ های رشد استفاده کنید تا بتوانید نور کافی را برای آن فراهم بکنید.

آبیاری:

درخت لیمو به به آبیاری منظم احتیاج دارد تا میوه های سالمی تولید بکند. آبیاری کم و یا آبیاری بیش از حد میتواند موجب ریزش شکوفه ها و میوه ها بشود و گاهی اوقات منجر به مرگ گیاه میشود. در روز های گرم و یا زمان هایی که وزش باد زیاد است باید فواصل بین آبیاری ها کمتر شود.

رطوبت:

اگر این گیاه را داخل منزل پرورش میدهید باید بدانید که به رطوبت بسیار مشخصی احتیاج دارد که مقدار آن 50% میباشد. برای تامین رطوبت میتوانید زیر گلدانی بزرگتری انتخاب کرده و آن را از سنگ ریزه پر کرده و تا نیمه از آب پر کنید و گلدان را بر روی آن قرار بدهید به گونه ای که کف گلدان با آب در تماس نباشد یا اینکه از غبار پاشی استفاده کنید.

برای خرید نهال لیموترش با نهالستان جلیلی در تماس باشید.

 

این پست توصیه می شود

نظرات