نهال افرا سرخ

توسط
در نهالستان

نهال افرا سرخ:

نهالستان/

نهال افرا سرخ یکی از زیباترین گونه های افرا می‌باشد . باغبانان این درخت را برای برگ های بسیار زیبا و قرمز آتشین آن می‌کارند. درخت افرا قرمز به ارتفاع ۶ تا ۱۰ متر رشد میکند و تاج آن می‌تواند بیش از ۶ متر گسترده بشود. این درخت را می‌توان هرس کرد و آن را به شکل یک درختچه کوچک زیبا نگهداری کرد. افرا سرخ یک درخت مناسب برای درست کردن بونسای نیز می‌باشد، همچنین می‌توان آن را در گلدان کاشت و بعنوان یک گیاه آپارتمانی نگه داری کرد. قبل از کاشت بذر افرا سرخ باید آن را برای جوانه زنی آماده کرد. بذر باید یک دوره خواب بگذراند و بدون گذراندن این دوره قادر به جوانه زنی نمی‌باشد. افرای سرخ پهن برگ و خزان کننده میباشد. رنگ برگ ها سبز روشن یا قرمز هستند و در پاییز به رنگ قرمز، زرد یا لیمویی در می آیند.

مشخصات کلی:

درختچه ای میباشد خزان کننده، دارای برگ های کوچک که در اواخر بهار و اوایل تابستان به رنگ ارغوانی تا قرمز و اواخر تابستان تا اوایل پاییز به رنگ لیمویی تا کمی قرمز در می آید و رشدی آهسته دارد. ارتفاع آن ۴ تا ۸ متر نیز می رسد. بومی کشورهای کره و ژاپن است. از طریق پیوند بر روی افرا سیاه تکثیر می شود.

شرایط محیطی و کاربرد آن:

این واریته بخاطر فرم برگ ها و رنگ قرمز آن و رشد کند و درختچه ای که جذابیت خاصی به آن داده محبوبیت بسیار زیادی دارد. کاربرد زیادی در پارک ها، فضای خالی بین درختان قدبلند، باغچه ها و ویلاها دارد. در خاک های غنی و خوب زهکشی شده و کمی اسیدی بیشترین رشد را دارد. از نظر آلودگی شهری تا حدودی متحمل میباشد. گیاهی نمونه و ایده آل برای پاسیو است. از باد و یخبندان های بهاره باید محافطت بشود و تابش شدید آفتاب باعث سوختگی برگ ها میشود به همین علت در جاهایی که تابستان ها حرارت و آفتاب شدیدی دارند بهتر میباشد در نیم سایه ها و تا حدی سایه کاشته شوند ودمای تا ۱۰- درجه سانتی گراد را نیز تحمل می کند.

برای خرید نهال افرا سرخ با نهالستان جلیلی در تماس باشید.
این پست توصیه می شود

نظرات