گیاه بگونیا رکس

توسط
در نهالستان

معرفی بگونیا رکس:

نهالستان جلیلی در کرج

بگونیا رکس یک گیاه نیمه گرمسیری و چندساله میباشد که معمولا در گلدان و به عنوان یک گیاه آپارتمانی نگهداری می‌شود.
گونه‌هایی که بصورت گسترده در سراسر جهان از بگونیا به فروش می‌روند، گونه‌هایی تغییر یافته از بگونیای آسیای شرقی میباشند.
از میان تمام انواع بگونیا، بگونیا رکس یکی از زیباترین گیاهان میباشد. گاهی به آن بگونیای نقاشی شده یا بگونیای برگ فانتزی هم گفته می‌شود.
برگ‌های بگونیا رکس معمولا پهن و بزرگ میباشد (حدود 12 سانتی‌متر) و به زیبایی با رنگهای مختلفی از خانواده سبز، قرمز، نقره‌ای و حتی بنفش تزیین شده اند.

این گیاه بخاطر برگهای جذاب خود تکثیر می‌شود. بگونیا رکس برگهای رنگارنگ قلبی شکل دارد که جلوه ویژه ای به محیط داده و از گیاهانی میباشد مقاوم که به مراقبت چندانی نیاز ندارد. فقط نور غیرمستقیم خورشید و گه گاهی هم هرس کردن برای بگونیا کافیست.

بگونیا شکوفه هم دارد اما چون ریز میباشند، معمولا باغبانان آنها را از گیاه جدا می‌کنند تا برگ‌ها بهتر خودنمایی کنند. بعضی از انواع رکس در طول زمستان به خواب زمستانی فرو می‌روند.

شرایط نگهداری بگونیا رکس:

نور:

یکی از مناسب‌ترین مکان‌هایی که می‌توانید بگونیا را در آن قرار بدهید، نزدیکی یک پنجره شرقی/غربی در خانه میباشد. بگونیا در چنین مکانی به خوبی و بدون آسیب نور کافی خورشید را دریافت می‌کند. اگر در مکانی زندگی می‌کنید که بهار و تابستان خیلی گرم نمیباشد، نزدیک یک پنجره نورگیر شمالی هم جای خوبی برای بگونیاست.
هر هفته گلدان گیاه را بچرخانید تا تمامی بخش‌های آن به طور یکسان نور خورشید را دریافت کنند. اگر هم در کمبود نور طبیعی میباشید، می‌توانید از لامپهای فلوئورسنت کمک بگیرید. بگونیا به خوبی تحت این نور رشد کرده و بدین ترتیب انتخابهای بیشتری برای نگهداری در منزل برای شما فراهم می‌کند.

اگر لبه برگ‌ها قهوه‌ای شده و حالتی سوخته مانند پیدا کردند، یعنی بگونیا بیش از حد به پنجره نزدیک میباشد. اگر هم رشد نامتعادلی داشت و برگهای آن بیش از حد بلند شده و به سمت نور متمایل شدند، یعنی نور دریافتی برای آن کم میباشد.

این پست توصیه می شود

نظرات