نگهداری از گیاه آرالیا

توسط
در نهالستان

نهالستان جلیلی در کرج

نگهداری از گیاه آرالیا:

آرالیا برگ پهن یا آرالیا ژاپنی از گیاهان همیشه سبز و بسیار زیبا میباشد. این گیاه بومی شرق آسیا و جنوب کشور ژاپن میباشد. نام علمی آرالیا (Fatsia Japonica) و نام انگلیسی آن Aralia japonica Thunb A , false castor oil plant , sieboldii Hort میباشد و به آن آرالیا دروغین نیز میگویند.

گیاه آرالیا برگ پهن از گیاهان آپارتمانی همیشه سبز می باشد و خرید آن انتخاب مناسبی برای محیط های سر پوشیده میباشد. آرالیا ژاپنی در سرزمین خود به صورت درختچه هایی همیشه سرسبز میباشد و ارتفاع آن به حدود 3 تا 6 متر نیز میرسد. این گیاه ممکن است در برخی از افراد حساسیت های پوستی ایجاد بکند.

در صورتی که گیاه آرالیا به درستی نگهداری بشود ، به ندرت دچار آفت میشود.

برگ‌های این گیاه پنجه‌ای شکل میباشد و از ۵ یا ۷ یا ۹ لب تشکیل شده.  برخی از انواع آرالیا برگهایی طلایی و یا ابلق دارند که در مقایسه با آن هایی که برگهای سبز یک رنگ دارند رشد آهسته تری دارند و پرورش آنها مشکل تر میباشد.

نحوه نگهداری گل آرالیا :

نور:

گیاه آرالیا مکان های پر نور را ترجیح میدهد اما در نیم سایه و نیم آفتاب هم قابل نگهداری میباشد.

دما:

دمای مناسب برای نگهداری گیاه آرالیا 15 الی 20 درجه سانتی گراد میباشد. بطور کلی این گیاه دمای کمتر را دوست دارد و در دمای بالا ساقه های آن بیش از اندازه نازک و بلند میشوند.

آبیاری:

برای آبیاری گیاه آرالیا ، اجازه دهید رویه خاک کاملا خشک بشود سپس اقدام به آبیاری کنید. آبیاری بیش از اندازه موجب پوسیدگی ریشه های این گیاه میشود.در فصول سرد سال میزان آبیاری را کاهش دهید. بهتر میباشد برای آبیاری آب را به مدت 24 الی 48 ساعت در مکان ساکنی قرار دهید تا کلر آن بپرد.

رطوبت:

گیاه آرالیا نیازمند رطوبت بالا میباشد بطوری که در تابستان لازم میباشد هر روز آبپاشی بشود. همچنین برای تامین رطوبت میتوانید ظرفی پر از اب در کنار آن قرار دهید و یا زیر گلدانی بزرگ تری انتخاب کرده و آنرا پر از سنگ کرده و تا نیمه ی آن را پر از آب کنید و گلدان را بر روی آن قرار دهید به نحوی که کف گلدان با آب در تماس نباشد.

کود دهی:

برای بهبود رشد گیاه بهتر میباشد هر 2 هفته یکبار 3 گرم در لیتر تقویت کننده به گیاه داده شود.

برای خرید گیاه آلاریا با نهالستان جلیلی در کرج در تماس باشید.

این پست توصیه می شود

نظرات