کاشت نهال بلوبری در گلدان و آشنایی با نهال آن

توسط
در مقالات

اگر به دنبال خرید نهال در کرج می باشید با نهالستان جلیلی در تماس باشید.در تدامه شما را به خواندن این مقاله در مورد نهال بلوبری دعوت میکنیم.

کاشت بلوبری در گلدان

اگر می‌خواهید بدون هیچ زحمتی به طور مداوم گیاه بلوبری و PH خاک را چک کنید، می‌توانید بوته های بلوبری را در گلدان های بزرگ بکارید. یک گلدان مناسب برای کاشت بلوبری باید ۵ گالن باشد. شما می‌توانید یک خاک که به طور طبیعی PH پایینی دارد برای کاشت بلوبری فراهم کنید. گلدان را با قسمت های مساوی پیت ماس و پوست خرد شده درخت کاج پر کنید و آن ها را با هم مخلوط نمایید. همچنین برای پر کردن گلدان می‌توان از ترکیب دو قسمت پیت ماس، دو قسمت پوست نارگیل خرد شده و یک قسمت پرلیت استفاده نمایید. زمانی که بوته بلوبری بالغ می‌شود باید گلدان را عوض کنید و گیاه را به یک گلدان با قطر ۵۰ سانتی متری منتقل کنید. بلوبری که در گلدان کاشته می‌شود نسبت به بلوبری که در زمین کاشته شده است به آب و کود بیشتری نیاز دارد، بنابراین باید همیشه بر آن نظارت داشته باشید.

گرده افشانی گیاه بلوبری

گیاه بلوبری به طور کلی توسط زنبور عسل گرده افشانی می‌شود. تولید کنندگان تجاری بلوبری معمولا در باغ های خود کندوهای زنبور عسل نگه داری می‌کنند. اگر شما نمی‌توانید کندوی زنبور عسل نگه دارید باید زنبورهای بومی را جذب کنید. برای جذب کردن زنبورهای بومی، زمانی که آن ها را مشاهده کردید با حشره کش زنبورها را از بین نبرید.

آبیاری بلوبری:

بوته های بلوبری نیاز به آبیاری منظم و رطوبت نسبتاً پایدار در خاک دارند . خشک شدن نسبی خاک و استرس کم آبی به هیچ عنوان مناسب رشد و نموی این گیاهان نیست بخصوص اینکه اصولا ریشه های این گیاه سطحی است و سیستم ریشه ای عمیقی ندارد و حتی بعد از برداشت محصول ، می بایست آبیاری آن به شکل منظم انجام شود تا در سال آینده رشد و محصول دهی خوبی داشته باشد.

نور مورد نیاز بلوبری :

بوته های بلوبری به حداقل ۸-۶ ساعت نور مستقیم آفتاب برای تولید گل و میوه نیاز دارند. اگر مکان کاشت این گیاهان بیش از اندازه سایه باشد و نور مورد نیاز آنان تأمین نشود از میزان میوه دهی این گیاهان کاسته خواهد شد هر قدر سایه بیشتر باشد میوه دهی کمتر و رشد گیاه ضعیف تر خواهد بود. پریدگی رنگ برگها و زیاد شدن فاصله برگها بر روی یک شاخه از دیگر نشانه های کافی نبودن نور است. در مناطق گرم نیز زیاد بودن تعداد ساعات نور مستقیم می تواند به  ضرر گیاه و سوختگی نوک و حاشیه برگها و ریزش گلها باشد. بنابراین لازم است که در چنین مناطقی گیاه در مکانی کاشته شود که در صبح از نور برخوردار باشد و عصر هنگام سایه باشد.

در ادامه پس از خواندن این مقاله اگر در مورد هرس و خرید نهال در کرج میخواهید اطلاعات بیشتر کسب کنید با ما در تماس باشید. همینطور اگر به دنبال خرید نهال بلوبری در کرج هستید با ما در تماس باشید

شما میتواتید با جستجو کلید واژه خرید نهال در کرج به وبسایت نهالستان جلیلی را جستجو کرده و بهترین ها را از ما بخواهید

این پست توصیه می شود

نظرات