نهال توت کاکوزا

توسط
در نهالستان

نهال توت کاکوزا:

نهالستان جلیلی در کرج

نهال توت کاکوزا یکی از معروف ترین و پر کشت ترین ارقام پسته در دنیا می باشد.

منشاء این رقم مرکز تحقیقات و اصلاح بذر و نهال در آمریکا بوده و اکثر باغات پسته در دنیا از این رقم میباشد. درختان این رقم در بهار دیرگل بوده و حدود بیست روز دیرتر از درختان بذری شروع به رشد میکنند. بنابراین برای مناطقی که با سرمای بهاره مواجه میباشند می توانند مناسب باشند. اما به علت دیررسی محصول برای مناطقی با فصل رشد کوتاه قابل توصیه نمیباشند.

توت کاکوزا : قدرت رشد درخت نسبتاً کم، باردهی و عملکرد بسیار زیاد، کیفیت میوه نیز به دلیل درشتی، رنگ خیره کننده عالی می باشد. میوه ی این رقم قرمز متمایل به زرشکی تیره بوده و حتی در آب و هوای گرم و شرجی نیز کیفیت آن خیلی تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

از ویژگی های نهال توت کاکوزا این رقم بار دهی خوشه ای در شاخه های جانبی می باشد. همچنین دیر گل بودن آن باعث میشود این رقم در فصل بهار که اغلب باغات دچار سرما زدگی بهاره غیر مقاوم میباشند از خود مقاومت خوبی نشان بدهد .

توت کاکوزا از ارقام توت کاکوزا میباشد که نیاز به گرده زاده دارد یعنی شما باید برای هر ۲۰ اصله نهالی که می کارین باید یک پسته برای گرده افشانی داشته باشید که کیفیت و باروری باغ شما تضمین بکند .

توت کاکوزا دارای مقاوت بسیار بالا نسبت به افات و سرماهای احتمای بهاره میباشد و در حال حاضر محبوب ترین رقم پسته در دنیا می باشد.

نهال توت کاکوزا از ارقام متناسب برای اب و هوای خشک و در مقایسه با ارقام دیگر پسته نیاز سرمایی کمتری برای شکستن خواب دارد و پذیرش کلاله اغلب بصورت همزمان موفق نمیباشد به همین علت ۱۰%از باغ پسته و گیلاس باید با درختان گرده افشان مناسب دیگر کاشته بشود.

توت کاکوزا با ساختار بدنه ای نازک و به شکل گرد بزرگ که براحتی از چوب آن جدا می شود و درختان این رقم در بهار دیر برگ ده بوده و حدود ۱۵ روز دیرتر از درختان بذری و ژنوتیپ شروع به رشد می نماید بنابراین برای مناطقی که سرمای بهاره مانند آذربایجان ، لرستان ، دماوند ، کردستان ، سبزوار ،کرمان ، مشکین ،ارومیه ، تبریز ، نهاوند ، تویسرکان ، بانه ، تهران ، قزوین ، زنجان و … که مواجه میباشند مناسب ترین پسته می باشد.

این پست توصیه می شود

نظرات

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text.

را بزنید enter برای جستجو تایپ کنید و کلید