کاشت نهال زبان گنجشک

توسط
در نهالستان

نام های معمول درخت زبان گنجشک:

نهالستان جلیلی

«درخت ون»، «دردار»، «وند»، «ونو»، «بناو»، «بنو»، «اهر»، «نباوج»، «قوش دیلی»، «تلک وتلکوچی»، «خوش تباخ»، «لسان العصفور»، «لسان العصافیر»و اما بخاطر شکل میوه هایش نام «زبان گنجشک» را برایش برگزیده‌اند.

گل زبان گنجشک:

این زبان گنجشک درخت کوچکی با ۱۵-۸ متر ارتفاع و تاجی تخم مرغی پهن است. پوست آن در ابتدا صاف و خاکستری و بعدها زبر و شکافدار میشود. جوانه های کرکدار آن روی شاخه های یکساله خاکستری مایل به آبی میباشند. برگ های مرکب تک شانه ای متقابل و خزان کننده آنها از ۵ تا ۸ برگچه مستطیلی تا تخم مرغی پهن با حاشیه مضرس و دمبرگ واضح و مشخص تشکیل شدند. گل های معطر آنها به صورت پانیکول های پر گل میباشند که معمولا چهار پر و با جامی سفید مایل به کرم با ۴ گلبرگ خطی میباشند. میوه بصورت فندقه بالدار و در حدود ۲ سانتیمتر طول و با بالهایی بی نهایت باریک هستند. این زبان گنجشک بر روی دامنه های آفتابگیر و سنگی یا در جنگل های مخلوط باز و عمدتا در اروپای جنوبی و آسیای غربی رویش دارد. اسلواکی جنوبی و اروپای مرکزی حد شمالی گسترش آن ها می باشد این زبان گنجشک جزئی از جنگل های بلوط گرما دوست را بخصوص بر روی مواد آهکی تشکیل میدهد.

نهالستان جلیلی در کرج

نهالستان

زبان گنجشک (ون)

بومی : اروپا ، شمال اسکاندیناوی و جنوب شبه جزیره ی ایبری 

زبان گنجشک گل ملی کشور سوئد میباشد 

درختی خزان پذیر بوده و بسیار مقاوم به بی آبی

بعد از سال اول و مراقبت از درخت اگر سالی یکبار هم آبیاری نماییم این درخت سبز خواهد ماند 

فوق العاده مقاوم به گرما است

حداکثر ارتفاع :15 متر

برگ و جوشانده ی برگ آن خاصیت درمانی دارد 

دلیل نامگذاری این درخت ، میوه های خشک و بیضی شکل که کمی نوک تیز ، بیشتر شبیه زبان گنجشک میباشد 

گل های درخت زبان گنجشک قبل از باز شدن برگ ها نمایان میشود

جهت تکثیر این درخت از بذر این درخت استفاده می گردد و بهترین فصل کاشت بهار میباشد 

زبان گنجشک رو اگه سال اول که میکارید بهش رسیدگی (از لحاظ آبی) کنید که خشک نشود 

اگر سال های بعد ماهی یکبار هم به آن آب بدید خشک نمیشود و این که بر خلاف خیلی از درخت های دیگر اصلا آفت و مریضی ندارد و شما از سم زدن و مراقبت راحت راحت هستید

(اگه زمینی دارید که میخواهید اطرافش حصار کنید و در اینده حریم زمینتون مشخص باشد و فرصت رسیدگی ندارید حتما به شما این درخت را پیشنهاد میکنیم . )

این پست توصیه می شود

نظرات