گیاه برگ بیدی

توسط
در نهالستان

گیاه برگ بیدی:

نهالستان/

اسم علمی برگ بیدی Tradescantia albiflora، از خانواده ی Commelinaceae می باشد. این جنس داری 60 نوع از گیاهان خشبی و علفی چند ساله می باشد.
انواع علفی آن به عنوان گیاهان آپارتمانی پرورش داده می شوند. گونه مذكور بومی، آمریكای جنوبی میباشد و برگهای زیبا و مناسبی برای آویز دارد. این برگ ها تخم مرغی شكل، پهن و بدون دم برگ و به رنگ سبز روشن با نوارهای سفید یا كرم می باشند.

مراقبت: برگ بیدی به سایه تا نور متوسط، گرمای زیاد، خاک همیشه خیس، رطوبت 50 تا 70 درصد و خاک قلیایی بسیار احتیاج دارد. هوای سرد باعث نرم شدن و از بین رفتن برگ هایش می شود.

 

کود: كود مورد نیاز این گیاه را می توان به میزان 3 گرم در لیتر، هر دو هفته یكبار از فروردین تا مهر ماه، در اختیار گیاه قرار داد. اگر کود زیاد داده شود رنگ برگ ها کم رنگ می شود.

خاک: مخلوطی از خاک باغچه، ماسه و تورب، خاک مناسب برگ بیدی میباشد.

ازدیاد: این گیاه به سرعت در آب و یا خاک ریشه می دهند. از اواسط بهار تا اواخر تابستان كه گیاه مادری تجدید رشد كرده و شاخه ها آن باید سرزنی و جوان بشوند، می توانید شاخه های هرس شده را به طول 5/7 سانتیمتر جدا كرده و هر 5 قلمه را در گلدانی با قطر دهانه 9 سانتیمتر حاوی كمپوست خصوص بذر و قلمه قرار بدهید.

برای خرید نهال در کرج با نهالستان جلیلی در کرج در تماس باشید.

این پست توصیه می شود

نظرات