نهال هلو

توسط
در نهالستان

نهال هلو:

نهالستان

هلو           Peach
نام علمی     Prunus Persica
خانواده       Rosacea

نهال هلو دارای ارقام مختلفی میباشد. این درخت بومی نواحی گرم چین میباشد و اغلب آنها خودبارور هستند. گل های صورتی رنگ درخت هلو در اوایل بهار و پیش از رویش برگ ها رشد می کنند.
برخی از انواع میوه هسته جدا و در برخی دیگر هسته ها چسبیده به گوشت میوه می باشند. پوست میوه دارای کرک است. هلو زمانی برداشت می شود که رسیده باشد و به راحتی از ساقه جدا شود.

خواص هلو:

حاوی ویتامین های  C،B2،B1  نیاسین و مواد معدنی شامل کلسیم،آهن،فسفر،پتاسیم و سدیم می باشد.
برای تأمین آب بدن و مینرالیزه کردن دوباره بدن مناسب میباشد.
بوی بد دهان را نیز برطرف می‏کند.
در تقلیل حرارت کبد و کلیه مؤثر است.
مقدار بسیار زیادی ویتامین A دارد.

شرایط محیطی:

هلو تا سرمای منفی 20 درجه را در زمستان میتواند تحمل کند. این درختان در نواحی که تابستان هایش گرم و خشک است و سرمای دیررس بهاره دارند، رشد بهتری خواهند داشت. نیاز این درخت به آبیاری نسبتا زیاد میباشد اما غرقاب کردن خاک نیز موجب آسیب رسیدن به ریشه آن می شود. خاک آن باید زهکشی مناسب را نیز داشته باشد. مناسب ترین نوع خاک، خاک های لومی شنی میباشد. استفاده ی زیاد از کود از ته باعث ایجاد آسیب در طعم و شکل میوه میشود. در فصل پاییز و قبل از سرما با ریزش برگ ها، شاخه های مرده و اضافی را هرس کنید و میوه های مومی شده را جدا کنید. در بهار پس از سرما و یخبندان اقدام به سر زنی شاخه های اضافی کنید.

تکثیر گیاه:

نهال هلو را باید در اواخر زمستان تا اوایل بهار در گودالی به اندازه ی 3 برابر ریشه بکارید و بلافاصله بعد از کاشت آنرا آبیاری کنید. این گیاه توسط بذر و پیوند زدن تکثیر میشود.

برای خرید نهال هلو با نهالستان جلیلی تماس بگیرید.

این پست توصیه می شود

نظرات