نگهداری از نهال بید مجنون

توسط
در نهالستان

هر آنچه برای کاشت و نگهداری درخت بید مجنون باید بدانید:

نهالستان جلیلی در کرج

نیازهای و شرایط نگهداری درخت بید مجنون

اگر بخواهیم به طور خلاصه نیازهای این درخت رو بیان بکنیم باید گفت که به نور زیاد و مستقیم آفتاب، آبیاری متوسط به بالا (عاشق رطوبت میباشد) برای رشد دمای حدود ۱۸ الی ۲۵ درجه سانتی گراد و هرس منظم نیاز دارد

نیاز آبی درخت بید مجنون:

برای اینکه درختی سرحال و شاداب داشته باشین سعی بکنید در ۳ الی ۴ سال اول کاشت آن اقدام به آبیاری خوب و منظم بکنید تا پس از رفتن ریشه ها به اعماق زمین در صورت کم شدن آبیاری درخت دچار مشکل آبیاری نشود ولی توجه بکنید که این درخت رطوبت را دوست دارد ولی نه اینکه زمین را باتلاقی کنید چون موجب ریز برگ ها اون و در نهایت مرگ گیاه میشود.

نور مناسب:

همانند سایر درخت ها این درخت هم به نور زیاد و مستقیم برای رشد و گلدهی نیاز دارد پس سعی کنید محلی رو برای کاشت انتخاب کنید که حداقل روزانه ۶ ایل ۸ ساعت نور مستقیم به درخت بتابد. اگر شما در درخت خود رنگ پریدگی برگ ها و یا زیاد شدن فاصله بین برگ ها رو مشاهده کردید بدونید که نیاز نوری را به خوبی رعایت نکردید.

دمای رشد و مقاومت:

این گیاه به دمای حدود -۱۷ درجه سانتی گراد بسیار مقاوم میباشد پس میتونید در مناطق سردسیری هم اقدام به کاشت اون کنید ولی توان مقاومت تا دمای حدود ۴۰ درجه سانتی گراد را هم دارد ولی در این وضعیت باید میزان آبیاری رو بالا ببرید تا درخت شما دچار مشکلات ناشی از کم آبی نشود. ولی توجه بکنید که سرمای هوا باعث ایجاد شکاف در تنه درخت خواهد شد پس بهتر است در فصل های سرد سال با نایلون تنه پایینی را بپوشانید.

خاک و تغذیه:

در هر خاکی به راحتی میتونید اون رو پرورش بدید و نیاز به تغذیه خاصی هم ندارد ولی اگر از کود حیوانی استفاده بکنید نتیجه بهتری برای رشد و گلدهی درخت بید مجنون خواهید داشت.

چطور بید مجنون رو هرس کنم؟

اگر دوست دارید که درخت شما شکل و زیبایی خودش رو به مرور حفظ کنه حتما هرس سالانه رو در اولویت کارهای خود قرار بدید، برخی میگونید که تا گیاه جوان میباشد نباید هرس کنید این زمانی درست میباشد که شما نیاز به شکلدهی نداشته باشید ولی اگر دوست دارید فرم خاصی به درخت خود دهید باید از همان ابتدا هرس را انجام دهید.

موقع هرس پاییز و یا قبل از شروع جوانه زنی در پایان زمستان می باشد؛ توجه داشه باشید که در هر نوبت هرس بیشتر از ۳۰ درصد از شاخه ها را هرس نکیند.

این پست توصیه می شود

نظرات